Egyre nagyobb a YouTube-balhé

Egyre nagyobb a YouTube-balhé
Már több mint 250 márka döntött úgy, hogy visszavonja a hirdetéseit a YouTube-ról s már készülnek a kalkulációk arról, hogy mindez mekkora vesztességgel jár Google számára.

Dagad a reklámbotrány a Google körül, hiszen már több mint 250 márka vonta vissza hirdetéseit a YouTube-ról, miután azok véletlenszerűen enyhén szólva is megkérdőjelezhető tartalmak mellett bukkantak fel - írja a hvg.hu. Amúgy ez korábban sem volt másképp, de egyrészt sokasodtak a rasszista, gyűlöletkeltő videók, másrészt ennyire nyilvánvalóan csak most szembesültek a jelenséggel a hirdetők.

A Nomura Instinet elemzői szerint – adta hírül a Business Insider – a Google-nak elég sokba fog kerülni a hirdetők viselkedése, nagyjából háromnegyed milliárd dollárba. A YouTube-on elsősorban a nagy márkák hirdetnek – a becslések szerint ebben az évben 10,2 milliárd dollár bevételt hozhatna/hozhatott volna a videomegosztó. A top20 amerikai hirdetőből öt már be is fagyasztotta a hirdetéseit, amki 7,5 százalékot jelent, ebből kalkulálták ki a körülbelül 750 millió dolláros hirdetésibevétel-kiesést. Hogy kik lehetnek a balhé nyertesei, arról a teljes cikkben olvashat.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: youtube, google