Egy átlagos európai felhasználó adatait naponta 376-szor osztják meg reklámcégek egymás között

Egy átlagos európai felhasználó adatait naponta 376-szor osztják meg reklámcégek egymás között
Az Ír Állampolgári Jogi Tanács (Irish Council for Civil Liberties, ICCL) szerint ez a szám napi 747-re emelkedik az USA-felhasználóknál.

Az adatokat online reklámcégek osztják meg egymással, a hirdetésekben szereplő márkák azonban közvetlenül nem érintettek - írja a BBC nyomán a 24.hu. Az információkat a hirdetők nevében eljáró brókerek valós időben osztják meg egymással és a reklámcégekkel, miközben egy weboldal betöltődik a felhasználó előtt. Egy ilyen adatcsomag jellemzően tartalmaz információkat az eszközről, amelyen az adott oldal betöltődik, néhány részletet arról, hogy hol van az eszköz, és egyéb információkat, például a korábban meglátogatott webhelyeket és azok témáját.

Az adatmegosztás automatikusan, a másodperc töredéke alatt történik, és egy több millió dolláros iparágat tart fenn. A személyazonosító adatok nem szerepelnek a csomagban, de a folyamatot ellenzők azzal érvelnek, hogy az adatok mennyisége továbbra is sérti a magánélet védelmét. „Az RTB (valós idejű ajánlattétel) iparága minden nap nyomon követi, hogy mit néz az eszközein az ember, függetlenül attól, hogy mennyire privát vagy érzékeny a tartalom, és rögzíti, hogy a felhasználó merre jár. Ez a valaha feljegyzett legnagyobb adatvédelmi probléma. És a folyamat minden nap megismétlődik” – mondta Dr. Johnny Ryan, az ICCL vezető munkatársa.

Az ICCL jelentései nem tartalmazzák a két reklámbevétel-óriás – a Meta (a Facebook tulajdonosa) és az Amazon – adatait. A szervezet szerint az adatok forrása egy 30 napos időszakot lefedő Google feed volt, de az eredményeket csak az ipar számára teszik elérhetővé, a nyilvánosság számára nem.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: Adat, Reklám