Effie 2019: 42 alkotás a döntőben

Effie 2019: 42 alkotás a döntőben
Az egyedülálló szakmai versenyen hatékony marketingkommunikációs aktivitásokkal neveztek idén is a versenyzők, közülük a leghatékonyabbak jutottak a döntőbe. Ezzel a teljesítménnyel már biztos pontszerzők a nemzetközi Effie Index világranglistán.

A marketingkommunikációs iparág legrangosabb megmérettetésén ebben az évben is közel 100 elismert, vezető beosztású iparági szakember vett részt zsűritagként és értékelte az Effie nemzetközi standard szabályrendszere alapján a beérkezett pályaműveket, megvalósítva ezzel az Effie hármas jelszavát: átláthatóság, függetlenség, objektivitás.

A 18. Effie Awards Hungary Díjátadó Gálaestet november 4-én rendezik a Várkert Bazárban - a Vasovski Symphonic zenei közreműködésével.

Az ünnepi eseményen kiderül, kik kapják ez alkalommal hatékony munkájukért a Finalist-, Bronz-, Ezüst-, Arany- Effie-t. A Platina Effie odaítéléséről idéntől, egy külön Platina-zsűri fog dönteni minden évben: a legmagasabb pontszámot elért alkotások közül szavazzák meg a nyertest. A döntésnek minden évben nagy jelentősége van, üzenet értékűnek tekinthető a szakma felé.

A Díjátadón derül majd ki az is, ki kapja meg a magyarországi Effie történetében először az Év Megbízója és az Év Ügynöksége elismeréseket. A nemzetközi Effie Index pontozási rendszere alapján történik az összpontszám kiszámítása: a hazai Effie-n idén elért helyezések pontértékei adódnak össze és adják ki a végeredményt, ezáltal a legeredményesebb Megbízót és Ügynökséget.

A döntőbe jutott pályaművek közül az arra legérdemesebbnek szintén most először adják át a Microsoft Innovációs Különdíjat. Ezt az elismerést annak a pályaműnek az alkotói kapják, akik az új infokommunikációs technológiák innovatív, úttörő módon való használatával, alkalmazásával valósítottak meg sikeres marketing aktivitást. Az új különdíj független elismerés, elkülönül a hagyományos Effie díjaktól, az innovatív megoldások ösztönzésére született meg – a Microsoft jóvoltából. Az Effie és a Microsoft ezzel az elismeréssel kívánja jutalmazni a marketingkommunikációs szakma sikeres újító, felfedező, kísérletező alkotóközösségeit, megbízót és ügynökséget.

2019-ben a legtöbb döntős pályamű az Élelmiszer, Szolgáltatások, a Big Marketing Idea, a Branded Content és az Image kategóriákból került ki. Az idei új kategóriák közül a Youth Marketing kategóriából jutott a döntőbe 2 pályamű.

Az 50 éve alapított, a világ 51 országában megrendezésre kerülő reklámhatékonysági versenyt Magyarországon 2002 óta rendezi meg a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ). A nevezés feltételeit és a pályaművek értékelését az Effie Worldwide iránymutatásai alapján alakítják ki minden évben a hazai szervezők. A pályázóknak részletes hatékonysági esettanulmányt kellett benyújtaniuk ezúttal is. A pályaművek értékelése 2 fordulóban zajlott, közel 100 hazai, vezető beosztású marketingkommunikációs szakember bevonásával.

Az Effie az egyetlen olyan szakmai megmérettetés, ahol a marketing célok hatékony megvalósítása áll a középpontban. Az Effie megkérdőjelezhetetlen szakmai elismertsége többek között a széles iparági tudásra épülő alapos és minden részletre kiterjedő zsűrizésnek köszönhető. Ennek tükrében már a döntőbe jutás is kiemelkedő teljesítmény, hiszen a benevezett hatékony kampányok közül továbbjutók minősültek a leghatékonyabbaknak, pályaműveik pedig a legsikeresebbeknek.

Támogatók:
MTVA, Central Médiacsoport, Ringier Axel Springer, Microsoft, Google, Kantar MillwardBrown Hungary, Gemius, Cinema City/New Age Advertising, Adaptive Media, trnd-Territory Influence, Céges édesség, Displaystore

Együttműködő partnerek: Várkert Bazár, Visual Europe Group, Aria Hotel, onBrands, Internet Hungary, Coca-Cola Magyarország

További információ: www.effie.hu, bori@maksz.com, iaahun@iaabudapest.hu

Shortlist: döntőbe jutott alkotások

Gála-jegyek: jegyigénylő lap

Zsűri: zsűritagok

Fotók: zsűrizés

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!