
Felfüggeszti az olyan hirdetési targetálás lehetőségét, ami bizonyos etnikai és demográfiai csoportokat kizárhat - jelentette be a legnagyobb közösségi portál. A Facebooknak alaposan meggyűlt a baja a hirdetések transzparenciájával ebben az évben, ezért újabb lépéseket tesz ez ügyben - írja a marketingmorzsak.hu.
A ProPublica kutatásai kimutatták, hogy továbbra is lehetséges kizárni bizonyos társadalmi csoportokat etnikai alapon, ezért a közösségi portál gyorsan fel is függesztette. Emiatt aztán fel is merül a kérdés, hogy ez mennyiben lehetséges teljes mértékben, hiszen az oldal adathálózata rendkívül komplex.
Sajnos egyelőre az a helyzet, hogy az ilyen jellegű targetálást nem lehet teljesen és véglegesen kizárni, hiszen indirekt módon is történhet. Természetesen emiatt felmerül a diszkrimináció lehetősége is, ami semmi jót nem jelent a Facebook számára, és további visszaélésekre adhat okot. Azt egyelőre még nem tudni, hogy milyen további lépésekkel készül a portál.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!