Digitális marketing: megvolt a nagy durranás, vagy még csak most következik?

Digitális marketing: megvolt a nagy durranás, vagy még csak most következik?
Az év kezdetén sokan tesznek később nem minden esetben beteljesülő fogadalmakat. Szakmai téren ezek a fogadalmak inkább jóslatok és trendek formájában jelennek meg: vagyis, hogy mire számíthatunk mondjuk online marketing területen az adott évben. Ahogy a fogadalmakat sem mindig kérjük magunkon számon, úgy ritkán láttam szakmai kiértékelést arról, hogy vajon a hangoztatott trendekkel szemben mi valósult meg az évben.

Az elmúlt évek nagy sikere ismeretségi körömben a YearCompass – Évértékelő kitöltése. Gondoltam, hogy miért ne értékelhetnénk trendek és jóslatok ki- és beteljesedését szakmai alapon is. Éppen emiatt most bátorkodom összeszedni pár hitelesebb szakmai portál 2018-ra jósolt trendjeit és megvalósulásukat - írja cikkében Szabó Edit a marketingtitkok.hu oldalon.

Ahhoz, hogy értékelni tudjuk az évet, fontos meghatároznunk a célokat. Trend-meghatározási stratégiám nagyon egyszerű volt: a méltán népszerű keresőbe írtam be a „digital marketing trends 2018”, illetve az „online marketing trends 2018” hívószavakat, és sorra vettem az első oldali találatok szakmailag leghitelesebb forrásait. Egyszerű dolgom volt, mivel nagyban átfedésben voltak a két keresésre kapott találatok. A források közül a következőket vettem figyelembe: a Forbes 2 cikkét, az egyik 7 Online marketing trendet, a másik 6 digitális marketing trendet említ; a SmartInsights Digitális marketing trendjeit olvastam még hozzá, illetve a Digital Marketing Institute 5-ös listáját. Ezen 4 forrás azonos vagy azonosnak tűnő jóslatait emeltem be a magam által gyártott Top 3-mas listára.

A fent említett módszertan eredményeképpen a 2018-as évre jósolt legnépszerűbb digitális marketing trendek a következőek voltak, erősen bele súlyozva a SmartInsights ügyfél-oldali kutatását is.

1.) A Content & Influenszer marketing költések fénykora lesz 2018.
Ahogy az elmúlt években egyre előre tört a tartalomgyártás, úgy 2018 a konszolidáció éve lesz. A márkák végre nemcsak a saját platformjaikon (website, blog, owned social media) fognak tartalmakat publikálni és gyártásba ölni a pénzt, hanem már kiépült hálózattal rendelkező influenszerekkel működnek majd együtt. Ez mind pénzügyileg hatékonyabb, mind kisebb zajt és nagyobb láthatóságot generál, mint a korábbi modell. Mindemellett teret kapnak az igazán elkötelezett márka-nagykövetek, vagy mikroinfluenszerek is a márkák content stratégiájában.

2. A Big data végre nemcsak buzzword lesz, hanem 2018-ra a marketing automatizáció tényleges motorjává válik.
Évek óta hallgatjuk, hogy a big data a siker kulcsa, de igazán senki nem tudta, hogy miképp lehetne hatékonyan hasznosítani a rengeteg rendelkezésre álló adatunkat. Azonban a Machine Learning (gépi tanulás) térnyerésével azon reklámplatformok is előnyre tesznek szert, amelyek a marketing automatizációt szolgálják. A növekvő verseny miatt egyre több kis- és középvállalkozás is invesztálni tud majd ezekbe az automatizáló rendszerekbe és hasznosítani tudja eddig gyűjtött adatait.

3.) 2018-ban Mesterséges Intelligencia segíti előre a viselkedés alapú, perszonalizált marketinget.
Hogy a technológia ne csak az automatizációban, de az emberek jobb megértésében és ezzel a még pontosabb célzásban is segítsen, 2018-ban teret nyer a gépi célzás is. Az Adobe azt jósolja, hogy a gépek elkezdenek stratégiai marketingdöntéseket hozni. Ilyen helyzetben a szoftver elemzi az adatokat a szegmensek létrehozásához, a különböző csatornákon belüli kampányok elindításához és leállításához, és egyéni másolatot hoz létre, amely az érzékelt személyiségeket célozza.

Összegezve tehát az elmúlt évre jósolt irányadó stratégiákat, nézzük is meg, hogy mennyire voltak helytállóak ezek a meglátások. Vajon nemzetközi szinten mennyire növekedett a content marketing és influenszer költés, illetve az automatizációs platformok használata és a viselkedés alapú célzások volumene? Ez esetben is a Google-t hívtam segítségül és kerestem könnyen elérhető adatokat a fenti trendek lekövetésére. Lássuk tehát, hogy mi valósult meg a jóslatokból? A teljes cikk itt érhető el!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!