B2M marketing: tudod, hogy mi az?

B2M marketing: tudod, hogy mi az?
Mindenki, aki akár alapszinten is foglalkozott marketing kommunikációval, ismeri azokat a kifejezéseket, hogy B2B és B2C marketing. Azonban a B2M marketing egy új, de mégis régi kifejezés.

Vállalatok szakosodnak bizonyos szegmensekre, amely nagyban attól függ, hogy mi a vállalat fő profilja. Ha csak üzleti célú termékeid vannak, akkor nagy eséllyel üzleti partnereket vagy disztribútorokat keresel. Ahhoz, hogy megtaláld vagy támogasd őket B2B(business to business) marketinget folytatsz - írja blogjában Tóth Szabolcs

Ha termékeid általános fogyasztási cikkek, vagy az üzleti és a privát szektor számára is elérhetőek, akkor jó eséllyel a B2B marketing mellett B2C(business to consumer) kommunikációs stratégiád is van.

Ezek mellet sok egyéb féle marketinget különböztetünk meg, például:

  • B2G (Business-to-government), azaz állami vállalatoknak való értékesítés (Magyarországon közbeszerzés formájában ismert).
  • B2E (Business-to-employee), azaz a munkavállalók számára kínált ajánlatok, akciók (Magyarországon ritka).
  • C2C (Consumer-to-consumer), azaz magánszemélyek közötti értékesítés, vagy kereskedelem (Apróhirdetések, Vatera, eBay, garázsvásárok).

(forrás: b2bmarketingblog.hu)

Sokan keverik a B2B és a B2C marketinget és azt gondolják, hogy ami működik az egyik oldalon annak működnie kell a másikon is. Ez sajnos nem ilyen egyszerű, ha érdekel B2B marketing 10 legnagyobb betegsége akkor olvasd el a cikket és tudd meg, hogyan teheted stratégiád működővé.

Business to Many vagy Business to Machine?

Azok a vállalatok, akik foglalkoznak B2B és B2C marketinggel gyűjtőnéven B2M marketingnek nevezzük. Business to Many mert több marketing szegmens felé kommunikálnak egyszerre. Én azonban nem erről a B2M-ről szeretnék beszélni nektek, hanem a Business to Machines marketingről. Kicsit több mint 1 éves már az a Google Assistant videó, amit a Google I/O-n mutattak be tavaly.

A videó bemutatja azt, hogy a Google mesterséges intelligenciája lefoglal egy hajvágást miután a fogyasztó megkérte a telefonját, hogy tegye meg. Mondhatnátok, hogy messze van mire bekerül a hétköznapokba. Hát nem… itt kopogtat az ajtónkon… most … A teljes poszt it térhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!





Címkék: Marketing