Az outdoor hirdetések adblocker nélkül érik el a fiatalokat

Az outdoor hirdetések adblocker nélkül érik el a fiatalokat
Minden második ember találkozik kültéri reklámokkal, rengeteg emberhez elér a JCDecaux Hungary 6 ezer óriásplakátja és 9 ezer citylightja Magyarországon. Lesz-e Budapestnek Picadilly Circus-e, vagy a digitális reklámok még távoliak? Mennyire erős az outdoor, és hogyan veszi fel a versenyt a többi médiatípussal? Ezekre is válaszolt a céget 14 éve vezető Samu Tímea vezérigazgató a Lounge Group podcastjának különkiadásában a Digital-Media Hungaryn.

„Rendszerint valamilyen kreatív formában jelennek meg a JCDecaux Hungary kampányai.. Találkozhattunk már macskaeledelt hirdető, nyávogó buszmegállóval, de van, hogy üdvözlőkártyát, vagy verset nyomtat, esetleg a járókelőkhöz szól a villamosmegálló – ezek ma már standard megoldásnak számítanak. Az ötletek a magyar kreatív szakembereket dicsérik, akik legtöbbször megrendelői, közvetítői és ügynökségi oldalról is jelen vannak a projektekben. Egy-egy megvalósítás persze érkezhet a belső kiajánlóból is, hiszen a cég 80 országban van jelen, így náluk a know-how, esetenként pedig az adaptációk még jobban is sikerülnek, mint külföldön. Összességében kevés dolog van, amit még nem próbáltak ki” – mondta Samu Tímea, a JCDecaux vezérigazgatója.

A cég kutatásából kiderült, hogy a fiatalok tudatosan használják az internetet, legtöbbször a felugró reklámokat is letiltó adblockerekkel, így a hirdetések nem érnek el hozzájuk. A valódi életben azonban nincs ilyen filter, ráadásul az ifjú generáció 79 százaléka tömegközlekedést használ, ott pedig akarva-akaratlanul is belefutnak az outdoor hirdetésekbe. Ezzel remek célközönséget jelentenek, hiszen esetenként 10-15 percet is eltöltenek a megállóban várakozva.

„Magyarországon a digitalizáció lassabban épül fel, mint Nyugat-Európában, ezt az űrt mi kreativitással pótoljuk” – mondta Samu Tímea a beszélgetésben.

A londoni Piccadily Circus-t jellemző, óriási, mozgó külső ledfalakra tehát még várni kell, de a cégnek vannak már innovatív megoldásai áruházakban, ahol az ilyen jellegű mozgó tartalmak izgalmasak. Próbálnak meghökkentő kampányokkal előállni, hiszen az ingerküszöb magas: ma már minden érzékszervre „illik” hatni, legyen szó látványról, hangról vagy akár illatról.

Beszélgetésünkből kiderül még, hogy mit keresett a cég globális vezetője a budapesti metróban, hogyan lett win-win szituáció a JCDecaux Hungary és a városok, kerületek együttműködése, de az is, hogy milyen üzleti modellben gondolkodik a cég, illetve mennyire tartja fontosnak aktív részvételét a társadalmi célú kampányokban.

A Lounge Group podcast-beszélgetéseivel folyamatosan jelentkeztünk a Digital-Media Hungary konferenciáról, amelyet aznap élő streamben követhettek az érdeklődők.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Molnár Máté

2022 óta dolgozik a Lounge Groupnál, jelenleg vállalati kommunikációs vezető pozícióban. Csapatához tartozik a cégcsoport külső és belső kommunikációs feladatainak ellátása. Tanulmányait Szegeden …