2014. december 10. 09:00Marketing
Meglepő, de a felhasználók sokszor egyáltalán nem veszik észre a hirdetéseket a weboldalakon. Az okát kutatva érdekes eredményekre jutottak a kutatók.
Sok weboldalt mindenféle bannerekkel tömnek tele annak reményében, hogy ezzel az oldalra látogatókat befolyásolni és vásárlásra buzdítani tudják. Azonban a tények azt mutatják, hogy hiába a sok reklámfelület, a többségük nem olvasható, vagy nem látható, amikor a célközönség a lapra látogat.
Ennek kivizsgálására a Google állított össze egy infografikát, mely megmutatja, hogy amely méretű és elhelyezésű reklámokkal van a legnagyobb esélyünk a látogatókat elérni.
Ennek kivizsgálására a Google állított össze egy infografikát, mely megmutatja, hogy amely méretű és elhelyezésű reklámokkal van a legnagyobb esélyünk a látogatókat elérni.
A Media Rating Council definíciója alapján egy reklámot akkor ítélnek a szakértők megtekintettnek, ha a pixelek fele legalább egy másodpercig látszik az oldalon. Ez nem tűnik olyan hihetetlenül nehéz kritériumnak, mégis a reklámok 56,1%-át soha nem is látja senki.
Ennek természetesen több oka lehet, például a látogatók gyorsan átgörgettek felette, vagy olyan nagyítást használtak, amelyben nem látszik a reklám vagy sokszor megesik az is, hogy az oldalra “látogató” egy számítógépes algoritmus.
Ennek természetesen több oka lehet, például a látogatók gyorsan átgörgettek felette, vagy olyan nagyítást használtak, amelyben nem látszik a reklám vagy sokszor megesik az is, hogy az oldalra “látogató” egy számítógépes algoritmus.
Ha szeretnénk minél hatékonyabban célba juttatni a reklámjainkat, akkor érdekes módon nem a weboldal legtetejére érdemes helyezni hirdetésinket. A legtöbbször megtekintetett reklámok a képernyő alján helyeznek el, ha a látogató épp csak az oldalra érkezett és még nem görgetett. A legnagyobb siker érdekében érdemes függőleges bannereket használni, hisz azok még görgetéssel is láthatóak maradnak, és összességében körülbelül 10%-al többször kerülnek megtekintésre.
A látogatók a reklámokra is különböző módon reagálnak azok témája alapján. Így a legeredményesebbek a tartalomhoz kapcsolódó és online kommunikációs csatornákat bemutató reklámok lehetnek, míg az általánosan hobbi és pihenéssel kapcsolatos hirdetések a legkevésbé hatékonyak.
A teljes Google infografika alább tekinthető meg további részletekkel és hasznos statisztikákkal, melyek segíthetnek önnek a legsikeresebben elhelyezni online reklámjait.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!
Marketing