Az Érseki Palota mennyezeti kifestésének angyalalakjai is feltűnnek a Veszprémi Érseki Pincészet borainak új címkéin

Az Érseki Palota mennyezeti kifestésének angyalalakjai is feltűnnek a Veszprémi Érseki Pincészet borainak új címkéin
Barokk képzőművészeti hagyományok, letisztultság és kortárs grafikai gesztusok – ez jellemzi a Veszprémi Érseki Pincészet három borcsaládjának új arculatát. A megújult címkéken többek között a veszprémi Érseki Palota dísztermében látható mennyezeti kifestés alakjai tűnnek fel. Az új dizájn kialakításában, megtervezésében a pincészet a Salt Communicationsszel dolgozott együtt.

1277 – mostantól ezt a nevet viseli a Veszprémi Érseki Pincészet prémium borcsaládja. Az évszám fontos dátum: az érsekség (és jogelődje, a Veszprémi Püspökség) 1277 óta, vagyis majdnem 750 éve foglalkozik szőlőtermesztéssel és borkészítéssel. Idén boraik új nevet és címkéket kaptak, az üzletek polcaira három borcsaládba sorolva kerülnek majd.

A pincészet fehér, rozé és vörös alapborait Vesprim Infula névre keresztelték – az infula szó püspöksüveget jelent –, a címkéken a veszprémi Érseki Palota dísztermének festményein feltűnő puttók jelennek meg játékos, modern grafikai megoldással.

A középkategóriás borcsalád a Mandorla elnevezést kapta – ez a kifejezés az egész alakot körülvevő, mandula formájú dicsfényt jelenti. Ebbe a kategóriába a fajtaborok tartoznak, például az Olaszrizling, a Rajnai Rizling vagy a Savignon Blanc. A Mandorla-borok csomagolásához az inspirációt szintén az Érseki Palota dísztermének mennyezeti kifestése adta, az azon szereplő alakok kerültek az új címkékre.

Az 1277 nevű prémium borcsaládhoz a pincészet főbb fajtáinak legkiválóbb tételei, például a Rajnai Rizling, a Sauvignon Blanc és a Vörös Cuvée tartoznak.

„Alapboraink csomagolását és ízvilágát a könnyedség, míg a prémium kategóriát már a testesebb íz, címkéjét pedig a letisztultság és az elegancia jellemzi” – mondta Benesch Antal főborász, aki két éve vezeti a Veszprémi Érseki Pincészetet, borai azóta több elismerést is kaptak. 2022 tavaszán a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Veszprém vármegyei borversenyén a legjobb bor díját nyerte el a 2021-es Sauvignon Blanc, az országos borversenyen pedig a pincészet 2021-es Olaszrizlingjét díjazták aranyéremmel. Az új borok is hasonló gondossággal, szakmaisággal készültek.

Az új dizájn kialakításában, megtervezésében a Veszprémi Érseki Pincészet a Salt Communicationsszel dolgozott együtt. „Kiindulópontként olyan motívumokat, ismertetőjegyeket kerestünk, amelyek a Veszprémi Érsekséghez köthetik a borcsaládokat, de szerettük volna kerülni a kézenfekvő közhelyeket. Éppen ezért nem a legikonikusabb épületeket használtuk motívumként, csupán egy-két festményrészletet” – mondta Burus Botond art director.

Bár három különböző borcsaládról van szó, meg kellett teremteni közöttük a kapcsolatot, hogy együvé tartozásuk érzékelhető legyen. Végül klasszikus művészettörténeti motívumokat – a Vesprim Infula esetében a puttókat, a Mandorlánál az allegorikus alakokat – egészítettek ki kortárs grafikai gesztusokkal, így alakítva ki azt a sajátos stílusjegyet, amely megkülönböztethetővé teszi a Veszprémi Érseki Pincészet borait a többi pincészetétől. A prémium borcsalád címkéin már csupán a névként funkcionáló évszám, az 1277 jelenik meg egy kiérlelt, finom vonalvezetésű tipográfiai-kalligráfiai megoldással, az érsekség arculati színeivel kiegészülve.

Az új borcsaládok tagjait május közepétől az Érseki Pincészet veszprémi üzletében (Szaléziánum Könyv- és Ajándékbolt), Felsőörsön, valamint a Bortársaság polcain és online felületén lehet megvásárolni, majd nyár elejétől az Érseki Pincészet saját webshopjából is meg lehet rendelni. A 2022-es borokat a májusi veszprémi Gizella-napokon, illetve a különböző gasztro- és borfesztiválokon – például a Rozé, Rizling és Jazz Napokon vagy a veszprémi Gourmet Fesztiválon – is meg lehet majd kóstolni.

 

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!