A Bowen Media nem először összegzi a webes trendeket. A 2015-ös Webdesing divatot felvonultató grafikájukban meg is indokolják a külön kiemelésre került szempontokat.
1. Mobil-fókusz
Ma már mindenki tudja, hogy az emberek úton-útfélen az okostelefonjukat nézegetik. Egyre többen már nem csak a leveiket böngészik, hanem a weboldalakat is itt nézegetik. A trend logikusan a kiválóan optimalizált, átlátható design felé tolódik. Nem véletlen, hiszen az amerikaiak már több, mint 2,5 órát a mobiljukról nézegetik a tartalmat. Az a cég, akinek gyenge a mobilos megjelenése, nyugodtan el is felejtheti, hogy oda fognak rá figyelni.
2. Parallax és Infinity
Régen azt mondták a bölcs webtervezők, hogy a legfontosabb a főképernyő, amit a felhasználó először lát, s nem igazán érdemes hatalmas legörgethető, végtelenbe nyúló oldalt létrehozni. Na ez mára a múlt. A végtelen weboldalak hódítanak, senki nem használ menükt, csak legördít és nézegeti a látványos megoldásokat.
3. Flat Design
Halálát keltették, de annyira egyszerű és praktikus, hogy nem ment ki a divatból. A Flat hatalmas siker mindenféle szolgáltatásban. A kis trükkös animációkkal támogatott figyelem felhívó oldalelemekek bemutatására már több weboldal spaecializálódott. Az egyik legismertebb a Codrops még a kódot is mellékeli.
4. Egyoldal - koncentrált tartalom
Ha nincs sok mondanivalód, ne húzd az időm. Ez a logika vezeti a Single page desing kiagyalóit. Rendkívül jól kitalált célszerű tartalom, aloldalak nélkül.
5. Tiszta és világos vizuális design
Egyszerű, szép és átlátható oldalak. Fókusz a vizuális elemeken, a typográfia újra fontossá válik. A felhasználók számára könnyen értelmezhető üzenetek és tartalom.
A 2015-ös tavaszi divat szép és érdekes weboldalakt ígér, reméljük az év tartogat még újdonságokat is, hiszen az okos eszközök és a mobil készülékek evolúciója nem állt meg.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!