
Az AI segítségével készített tartalom gyorsan átalakította a LinkedInt, ahol a hosszabb bejegyzések több mint 50%-a valószínüleg már teljesen mesterségesen generált tartalomnak. Az olyan eszközök, mint a ChatGPT vagy a Perplexity lehetővé teszik, hogy mélyenszántó és magasröptű, meggyőzően természetes hangvételű tartalmakat készítsünk, csökkentve a szakértői imidzs kialakításához és a személyes márka építéshez szükséges erőfeszítés nagyságát. Az érem másik oldala, hogy az AI által generált bejegyzések gyakran 45%-kal kevesebb interakciót generálnak, mint az eredeti tartalmak - az autentikus, humán kreativitás által létrehozott tartalom egyelőre nem utolérhető.
Nem azt állítom, hogy egyáltalán ne használjuk az AI-t a tartalom létrehozása során ötletelésre, érvelést alátámasztó példák keresésére, fordításra vagy illusztrációk készítésére – én is bevonom ezeket az eszközöket az alkotási folyamatba. Ezzel együtt ahhoz, hogy a tartalom (és a szerző) kitűnjön a háttérzajból az egyedi, autentikus tartalomra kell helyezni a hangsúlyt, amely tükrözi a személyes szakértelmet és elősegíti a tartalom fogyasztói bizalom kialakulását. Az eredetiség nemcsak a hitelességet növeli, hanem javítja az elköteleződést és az SEO rangsorolást is, biztosítva a valódi kapcsolódások kialakítulását az egyre automatizáltabb digitális világban.
De mi a legnagyobb baj a tisztán AI által generált és kritikátlanul publikált tartalmakkal kapcsolatban?
- Az AI sokszor nem képes személyes hangvételű, tapasztalat alapú kontextust teremteni a mondanivaló köré - ezáltal a tartalom kevésbé rezonál érzelmileg az olvasóval, ami negatívan befolyásolja az emlékezetességet és szerethetőséget (így a viralitást is).
- Az AI eszközök mintákból építik fel a tartalmakat, ami sokszor ismétlődő kifejezéseket és általános megállapításokat eredményez, csökkentve a tartalom sokszínűségét és kreativitását. És az olvasók ezt érzik és észreveszik - ugye?!
- A jelenlegi algoritmusok még nem erősek a humor és a történetmesélés területén, amelyek alapvetőek a vonzó és emlékezetes tartalomhoz.
- És nem utolsó sorban említsük meg az etikai aggályokat: félrevezető információk, plágium és az átláthatóság hiánya, amelyek károsíthatják a tartalmat közzétevő hitelességét.
Az AI hatékonyságának és az emberi kreativitásnak az egyensúlyba hozása elengedhetetlen az eredeti és vonzó tartalomhoz.
Véleményem szerint ha tartalmat készítünk és nem vetjük el az AI segítségét, a következőkre mindenképp figyeljünk:
- Ha AI segítségével készíted el a cikked vázlatát, mindig nézd át az egészet mondatról mondatra, hogy a végő szöveg tükrözze az egyéni stílusod. Ne légy lusta és egészítsd ki személyes anekdotákkal vagy specifikus véleményekkel - ettől lesz érezhetően autentikus.
- A divatos, de általános vagy elvont témák helyett (amikről éppen mindenki ír, mert trendi) adjunk prioritást az olvasó-központú tartalomnak, amely közvetlenül foglalkozik a közönség igényeivel, problémáival
- Nyugodtan írjuk át az AI által generált szöveget, hogy változatos mondatszerkezeteket, változatos igéket és életszagú nyelvezetet használjon, ezáltal emberibb hatást érve el.
- És az örök igazság: a szakmai hitelesség (és az olvasói kapcsolat) megteremtéséhez fontos a rendszeres publikálás, és a konzisztens egyedi stílus.
Amennyiben a fentiekkel egyetértesz, mint tartalom fogyasztó is tehetsz a minőségi és nem “futószalagon gyártott” tartalmakért, illetve az ezeket előállító ereedeti alkotókért:
- Ismerd fel az AI tartalom jellemző jeleit, amikor megnyitod (lásd fent) és ugord át.
- Ne kövesd azokat a szerzőket, akik ismételten értéktelen AI-spammel töltik fel a hírfolyamodat.
- Jutalmazd az autentikus szerzőket azáltal, hogy követed őket és megosztod értékes alkotásaikat.
Az AI egy barát és nagyszerű segítőtárs – de a tartalomkészítésnek meg kell őriznie az értékét, különben csak az AI fogja olvasni a másik AI által írt tartalmat, és az emberi közönség elveszik.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!