Amikor a marketing csak viszi a pénzt

Amikor a marketing csak viszi a pénzt
Amikor egy kisebb vállalkozásnak, vagy akár egy régóta a piacon lévő nagyobb vállalatnak nincs elég forrása online marketingre, az nyilván komoly akadálya a növekedésnek - írja a 7blog.hu.

Arról marketing alapismeretek címén már írtunk, hogy hogyan csinálj marketinget kevés pénzből, létezik azonban az ellentétes probléma is. Van a piacon néhány olyan vállalat, mely – bár számottevő büdzsét költ el marketingre – olyan retardált marketing hibák mértani sorozatát képes előállítani, hogy minden online marketing költése a végén jobb esetben tiszta veszteség, rosszabb esetben komolyan árt a saját brandjének - olvsható a 7blog.hu-n.

A józan paraszti ésszel is csapnivalónak tűnő menedzsmentdöntések legsötétebb bugyrai láttán önkéntelenül is eszébe jut az embernek, hogy vállalaton belül valakinek esetleg pont ez az érdeke – más magyarázat egyszerűen nem kínálkozik az amatőr döntések e szintjére… Mindeddig a 7Blogon nagyon mostohán bántunk azokkal a kollégákkal, akik egyszerűen csak minden eredmény nélkül akarnak (vagy kénytelenek) pénzt költeni – mostantól azonban felhagyunk ezzel a kirekesztő gyakorlattal.

Ezúttal nem kísérlem meg a logika szűrőjén keresztül megérteni az első látásra is ostoba vezetői döntések sorozatát, inkább igyekszem eddigi tapasztalataink alapján tippekkel szolgálni azoknak, akiknek azt az embert próbáló feladatot dobta a gép, hogy lehetőség szerint a siker leghalványabb reménye nélkül kell elkölteniük egy aggasztóan nagy összegű online marketing büdzsét – méghozzá határidőre… Íme a legdrágább hibák a profi ligából, avagy így égesd a pénzt feleslegesen:

KLASSZIKUS ONLINE MARKETING HIBÁK

RENDELJ LÁJKOKAT


Stratégia: Ok, ez már tényleg ritka klasszikus, de épp ezért ne hagyjuk ki! Egy csomó, a szakmai továbbképzését a századfordulóval egyetemben lezáró vezető hiszi még mindig azt, hogy a Facebook oldal lájkolóinak száma bármennyire is értelmes minőségi indikátora az online marketingnek.

Kivitelezés:
Keress egy ilyesmire kétségbeesett helyzetében még vevő harmadik világbeli ügynökséget, és fizess nekik rengeteg pénzt 20 ezer Facebook lájkért. Ebből lehetőség szerint 19 ezer indiai legyen, 900 a nyereményjáték miatt jöjjön, a maradék 100 meg lehet a kolléga.

Bónusz tipp:
Ne kérj be árat, mert akkor 100 dollárt sem fogsz tudni elkölteni – sokkal eredményesebb, ha előre közlöd a büdzsét: maximum 20 000 dollárod van az egészre… Nem fognak vitatkozni, ráadásul aznap igazi multis megmondóembernek is érezheted magad. Hízott az egód, feleslegesen égett a pénz – mi kell még?

KERESS SIKERDÍJAS ÜGYNÖKSÉGET


Stratégia: Ha pénzt kell égetni, nem szégyen visszatérni akár az 5-10 éve lejárt lemezekhez sem. Igaz, hogy itthon már a legkezdőbb döntéshozók is megértették, hogy miért nem dolgoznak ügynökségek sikerdíjas konstrukcióban, azért egy próbát megér a dolog.

Kivitelezés:
Készülj fel rá, hogy sokáig kell keresned, de ha találsz egy sikerdíjas konstrukciót bevállaló ügynökséget, az biztos jele annak, hogy a társaság a legalapvetőbb üzleti összefüggéseket sem ismeri. Bár a sikerdíjjal látszólag pont a pénzt nem tudod elégetni, a valóságban elég hátradőlnöd és páholyból figyelni, ahogy az amatőrök tükörselyem jó szándékkal és sok-sok munkával széttrollkodják a vállalatot alattad.

Bónusz tipp: Kösd össze ezt a technikát az alább található mikromenedzsment módszerrel és egy egész amatőr cirkusz lesz a jutalmad; kapkodás, káosz, ad-hoc ötletelések, hónapok alatt kiégő kollégák, összeveszések, dráma és persze nulla eredmény! A teljes cikk itt folytatódik!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!