Amikor Jeff Bezos cége elkezdi szorongatni Mark Zuckerberg cégét

Amikor Jeff Bezos cége elkezdi szorongatni Mark Zuckerberg cégét
Első pillantásra meglepően hangzik, de méretét és hatalmas forgalmát ismerve talán nem is annyira hihetetlen, hogy az Amazon egyike azon tech cégeknek, akik hatalmas szeletet hasítanak ki az online hirdetési piacból - írja a kosarertek.hu.

A Google és Facebook klasszikusan reklámra épülő szolgáltatások, a hirdetési rendszerükből befolyó pénzek jelentik bevételi forrásaik szinte teljes egészét, ellenben a Jeff Bezos vezette Amazonnal, amely elsősorban online kereskedelemmel foglalkozik, és nyitott piacterei révén hirdetései nem elsődleges bevételi forrásai a cégnek. Az Amazon nyitott piacterein versengő kereskedők azonban dollármilliárdokat fizetnek a cégnek azért, hogy termékeik minél több felhasználónál megjelenhessenek.

Bár a Facebook és Google felhasználók által követett üzleti modell, ami a felhasználók személyes adatainak begyűjtésén és elemzésén alapszik, a teljes hirdetési piac hatvan százalékát le is fölözik az amerikai reklámpiacon, az Amazon már a 2018-as adatok alapján is a harmadik legnagyobb szeletet hasítja ki a tengentúli reklámtortából, miközben az online kereskedelem a fő profilja.

A teljes amerikai online reklámpiaci tortából a kereskedelmi szektor 38 százalékot tesz ki, ami 2018-ra vetítve azt jelenti, hogy a Google 42 milliárdos részesedéséből 16 milliárdot költöttek el az online kereskedők, míg a Facebook teljes hirdetési bevételének 23 milliárdjából 8.8 milliárdot tett ki a kereskedelmi jellegű hirdetés. Az Amazon 7.4 milliárd dolláros hirdetési bevétele pedig már igen közel van a közösségi oldal számaihoz, elemzői becslések szerint az idén pedig meg is haladja majd azt.

Top 3 amerikai kereskedelmi online hirdető: Google, Amazon, FacebookMint ahogy a fenti előrejelzésből is kiolvasható, az Amazon az amerikai reklámpiacon 2019-re már az e-kereskedelmi reklámpiac második legnagyobb szereplővé válhat, maga mögé utasítva ezzel a Facebookot is.

A 2019-es elemzések fényében tehát a teljes elektronikus kereskedelmi reklámköltés 23%-ra teheti rá a kezét a Jeff Bezos vezette cég, nem beszélve arról, hogy a teljes reklámpiaci növekedés több mint felét az Amazonon költik majd el a hirdetők. A kosarertek teljes cikke itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!