Ahogy a tartalommarketinget mi elképzeltük - második rész

Ahogy a tartalommarketinget mi elképzeltük - második rész
Tartalmi platformot sokféle módon lehet építeni és gondozni… - alább egy hosszabb lélegzetvételnyi anyagban azt olvashatjátok, hogyan csináltuk mi ezt ~30 hónapon keresztül, szisztematikusan, alkalomadtán meg-megújulva a kitűzött célokat támogatva és elérve és a teljes digitális ökoszisztémánkba beépülve. Második rész.

A tanulmány első része itt olvasható.

Microinfluencerek bevetése
Menet közben jött a gondolat - amikor már szilárd tartalmi alapokon álltunk - hogy a meglévő influencer együttműködés mellé próbáljuk bővíteni az elérésünket vendégszerzőkkel - akik microinfluencerek, és egy-egy kisebb szegmenshez szólnak speciális témákban. Legyen szó akár anyukáról, apukáról, okosotthonban jártasról, autós bloggerről, jövőkutatóról vagy akár lakberendezőről, könnyen találhatunk kapcsolódási pontot a mi témánk kapcsán - utóbbi esetében például kérdéses lehet, hogy a modem mennyire lehet “ékköve” otthonunknak, vagy el kell-e esetleg bújtatni, ha el kell, akkor hathat a teljesítményre, vagy hogy a kábelmentes otthon mennyire könnyíti meg olyan család életét ahol már mászik a gyerkőc… Nekem a személyes kedvencem ezen a téren Grafitember, őt is meg tudtuk ihletni a témával kapcsolatban. :)

Ez a megközelítés nem csak elérésben nyitott perspektívát számunkra, hanem tartalmi megközelítésben is. Szükségünk is volt rá, hiszen azért ilyen hosszan nagyon nehéz írni egy témáról. Ennek is köszönhetően indultunk el abba az irányba, hogy nem kell szigorúan és folyamatosan a vezetékmentes hálózatokról és annak beállításairól írni szó szerint, elég, ha csak kapcsolódik a történet valamilyen szinten az alapokhoz, hiszen a stabil váz már megvan, ha valakinek felkeltettük az érdeklődését valamilyen témával, ő már lehet, hogy nálunk keres majd választ az adott témában felmerülő problémáira. 

Oké, oké a tartalom a helyén, de honnan jutnak ide látogatók?

Médiatámogatással nem számoltunk - azaz fizetett hirdetések nem igazán tereltek forgalmat ide. Az influencerek hozták a tőlük várt eléréseket - Nessaj videói alapjáraton inkább a YouTube-on fejtették ki hatásukat, de például egy-egy Grafit rajz megjelenés nagyon szépen tetten érhető volt az oldal statisztikájában. De ennél kicsit hosszabb távon is fenntartható megoldásra is szükség volt. Már az elejétől kezdve adott volt az igény részünkről a SEO optimalizáltságra, de kezdetben erre nem tudtam/tudtunk kellő hangsúlyt fektetni. De “túlélve” az első pár hónapot erre a területre is kezdtünk odafigyelni - az OMD segítségével. AMP alapokra helyeztük a motort - ismét egy insight, ha elmegy a wifi és probléma üti fel a fejét, jó eséllyel mobilról fognak megoldást keresni a felhasználók, ezért elsődleges szempont, hogy ott megjelenjünk:) Ezek mellett a klasszikus title/meta tagekre és egyéb technikai dolgokra is nagyobb hangsúly került, így szép lassan sikerült eljutni a 90% feletti SEO score érték fölé, amit stabilizáltunk is - de ezt folyamatosan szemmel kell tartani szintén. Kulcsszókutatást követően pedig célba vettük a legtöbbet keresett témákat, és szisztematikusan készültek időnként ezekre a kulcsszavakra “googlebarát” cikkek, amik segítségével a wifi vagy a wifi jelszó témakörökre került igazán előkelő helyekre. Ami nagyon szépen látszik, hogy amellett, hogy bizonyos “higiéniás” dolgokra folyamatosan jelen vagyunk, amint felüti a fejét egy-egy hottopic a médiában, amiben mi is érintettek lehetünk, a jó SEO alapoknak köszönhetően, azonnal megjelenik a forgalom a mi oldalunkon.

A SEO auditok során folyamatosan változtak a kulcsszavaink helyezései, de volt olyan időszak, mikor ~30 kulcsszóval szerepeltünk az első találati oldalon - a wifi kulcsszóra az első 5 találatból 3 upc vagy wifipédiára mutató domain volt. A szisztematikus munkának köszönhetően 2019-ben már több mint 100e felhasználó érkezett organikus forgalomból az oldalra. 

A kereső mellett pedig a cég saját csatornáit sem szabad figyelmen kívül hagyni. Ha van Facebook-oldalunk, akkor oda érdemes helyet szorítani, az új tartalmakat „promotáló” bejegyzéseknek. A weboldalon ha vannak kapcsolódó bejegyzések akkor azokat bátran lehet színesíteni egy-egy blokkal - a UPC esetében a connect box leíró oldalra például bátran használtunk akár Nessaj videót is a teszteket taglaló részekben. Az ügyfeleknek szóló eDM gépezetbe szintén beilleszthető az ilyen platformból kieső tartalom - bár ez (is) igényel némi sakkozást, hogy a sok fontos téma mellé hogy fér be még egy, kevésbé „push” üzenet. Ha úgy tetszik, ökoszisztémaként kell tekinteni erre is, és mindenhova beépíteni, ahova csak tudjuk. A mi tapasztalataink szerint amúgy az ügyfelek is szerették ezeket a leveleket - a megnyitási arányok mind a többi belső, de még az iparági benchmark adatokat is lenyomták, hasonlóképp, ahogy az átkattintási arányok. 

És van még valami/valaki, akiről nem szabad megfeledkezni, ez pedig a PR. Fontos találni 1-2 olyan témát, ami akár a sajtó érdeklődését is felkeltheti - egyrészt kellő méretű elérést hozhat olykor, másrészt pedig a SEO-t is támogathatja. Többek között PR szempontból készítettük anno a wifi kutatásunk is, ami 100 feletti megjelenést hozott egymagában. 

Ha ilyen szépen beépül a platform a vállalat teljes digitális jelenlétébe, akkor már több „feladattal” is felruházható. Az ide érkező látogatókat terelhetjük akár a „főoldalunk”-ra, legyen szó akár vásárlási szándékról, akár ügyfélszolgálati probléma megoldásáról, illetve ezen az oldalon is gyűjthetünk nyugodt szívvel remarketing listákat, amire különböző hirdetéseket futtathatunk, hiszen ismét találtunk egy szegmenst, aki jó eséllyel affinis az iránt, amivel foglalkozunk - már csak az üzenetet és a kreatívot kell ennek megfelelően hangolni. Összességében több százezer egyedi látogató fordult meg az oldalon két és fél év alatt, és 2019-ben már a SEO volt a legtöbb érdeklődőt “szállító” csatorna, míg 2017ben a ránk mutató linkekkel indítottuk be a bulit. A tartalmak egy 5-s skálán 4,2-s súlyozott értéket kaptak a látogatóktól - akik közül az affinisabbak több percet is eltöltöttek a wifipédián úgy, hogy 3-4 oldalt is meglátogattak. Illetve némi-nemü offline materializálódást is megélt a platform, hiszen 1-2 edukációs anyagból, kézzel fogható „szórólap” is készült a boltjaink pultjaira. 

Ami pedig felhelyezi a cseresznyét a torta tetejére, hogy az üzleti céljaink elérésén / támogatásán túl, a szakma is pozitívan értékelte az ebbe tett munkát. Többször beszélgettünk a projektcsapatban, hogy nem a világ legkreatívabb dolgát hoztuk létre, viszont tisztes munkát tettünk le az asztalra, és itt-ott ezt szerencsére díjazták is. A teljesség igénye nélkül Effie, Digital Media Best practice, Content media award, és Influ díjakat tudhat magáénak a csapat.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Sólyom Balázs

2017 januárjától Sólyom Balázs irányítja a UPC Magyarország online divízióját, online igazgatói pozícióban. A szakember az Inviteltől érkezett a UPC-hez, ahol szintén az online terület irányításáért …