AI chatbot nevezte át a kedvenc márkáinkat

AI chatbot nevezte át a kedvenc márkáinkat
Mindenki által ismert, nagy márkák neveit gondolta újra a Minner AI alapú márkanév-generátora. A vállalkozások tevékenysége, célcsoportja és stílusa alapján alkotott új neveket az AI. Az ingyenesen elérhető brandnév-generátor pár nap alatt már több, mint tízezer névötletet adott a felhasználóknak. Bárki lekérhet új brand neveket meglévő vagy tervezett vállalkozásának - de mint kiderült, a névnél is fontosabb a márka ígérete.

Hogy nézne ki a világ, ha a globálisan ismert márkákat nem az alapítóik, hanem a mesterséges intelligencia nevezte volna el? Ezt a kérdést tette fel a Minner.hu csapata, miután elkészült a Minner AI alapú márkanév-generátora. Így lett a Netflixből Flixerz, a Fantából FizzUp, a foodorából pedig quickbites.

Hogy működik a márkanév-generátor?

A márkanév-generátor Messengeren keresztül használható. Elindítás után rákérdez a vállalkozás tevékenységére, annak célcsoportjára, illetve a márka hangulatára, stílusára. A válaszok alapján 6 lehetséges márkanevet állít elő. A névötletek vegyesen tartalmaznak angol és magyar szavakat, szóösszetételeket. Kaphatunk értelmes szavakat és fantázianeveket is.

Nagy márkák újratervezve

A márkanév-generátor tesztje volt, vajon tud-e olyan jól hangzó, emlékezetes neveket kitalálni, ami méltó egy olyan világmárkához, mint a Netflix, a Nespresso, vagy az Ikea. Ehhez a chatbotnak egyesével körülírták a cégek tevékenységét, például a Netflix esetében “film és sorozat online streaming szolgáltatás” volt a betáplált adat.

A célcsoport meghatározásában és a márka stílusában - hivatalos adatok híján - a megérzéseire hagyatkozott a Minner csapata. A Fanta stílusát például külső szemlélőként “spontán, vidám, trendi, energikus” jelzőkkel illették, így jött létre a FizzUp márkanév.

“Nagyon érdekes látni, hogy alapból úgy tudtunk csak jó nevet generáltatni az ismert cégeknek, ha jobban körülírtuk a márkát, a vállalkozást. Nemcsak a szektor volt fontos, hanem az is, hogy ki a cég célközönsége, figyelembe vettük, hogy mi a márka identitása, hangulata, személyisége.” - mondta Mándó Milán, a Minner.hu alapítója és a márkanév-generátor chatbot megalkotója.

A 6 megalkotott névből már az “emberi intelligencia”, azaz a Minner munkatársai választották ki a legjobban hangzókat, és ők készítették az újratervezett logókat is.

Hogyan alkossunk jó márkanevet?

A kísérlet egyik tanulsága, hogy jól dolgozni csak részletgazdag válaszokból tudott az AI. A legjobb márkanév-javaslatokat pontos információk birtokában, például szűk célcsoport-meghatározással dobta a gép. Érdemes ezt észben tartani a márkanév-generátor használatakor, sőt, már akkor ha vállalkozás elindításában gondolkozunk. A meghatározott célcsoport és márkaidentitás nemcsak a névválasztást, de a céges kommunikációt és marketinget is eredményesebbé teszi.

“Jó márkanevet kitalálni nehéz. Minél több információt meg kell adni az AI-nak, hiszen nem lát bele a fejünkbe, csak annyiból tud dolgozni, amit mi leírunk.” - emlékeztet Mándó Milán.

A Minner AI márkanév-generátorát bárki használhatja Messengeren keresztül. Az alkotók azt javasolják, a vállalkozók ne egy az egyben vegyék át a létrehozott neveket - az eszközt inkább mankónak szánják, ami segít beindítani a gondolatokat, inspirációt adni a végleges döntéshez.

A márkanév-generátor itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!