A tervezhetőség szempontjai és képlete 2021-ben

A tervezhetőség szempontjai és képlete 2021-ben
Nagyon sokat változtak a fogyasztói szokások a pandémia után, hiszen jóval több időt töltöttünk a képernyők előtt, de kérdés, hogy a hirdetők hogyan reagáltak erre és mi az, amit továbbvisznek magukkal függetlenül attól, hogy lezárul a covid vagy jön a következő hullám. A Media-Digital Hungary Cabrio első fórumán Holló Márta kommunikációs szakértő hirdetőkkel és a gazdasági élet szereplőivel a közeljövőről és a jövő lehetőségeiről beszélgetett. Megtudhatjuk, mennyire tudtak közösen reagálni a hirdetők a megváltozott fogyasztói szokásokra, a lehetőségekre és mennyire voltak képesek alkalmazkodni az új helyzethez. A fórumon szó volt a mérések hatékonyságáról, amelyeket ebben az időszakban sokkal nagyobb odafigyeléssel végeztek.

Bánhegyi Zsófi, a Szerencsejáték Zrt. stratégiai marketing kommunikációs szakértője három dolgot emelt ki: a digitális élmény, a digitális elköteleződés, a játékosok digitális csatornákon való megközelítése nagyon felerősödött a pandémia alatt és úgy tűnik, ez velünk is marad. Emellett a vállalatok rájöttek, hogy a kereskedelmi hálózat sérülékeny lehet, ezért azokat a platformokat kell fejleszteni, ami digitális. Harmadikként megemlítette a purpuse over profit, avagy felerősödött a magasabb szintű eszme megjelenítése a kommunikációban.

Ahogy jött a pandémia, felerősödött a digitalizáció, Jánosi Péter, a Sasleswork kereskedelmi igazgatója szerint most két hullám között újra felébrednek az ügyfelek és a fogyasztók is és újra nyitottak akár rendezvényekre is.

Megnőtt a digitális költés, de volt, ahol a tévés költést növelték, mert úgy vélik, a márka és márkaépítés új szintet lépett, így ők kicsit visszafele haladtak a klasszikus eszközök felé: "a digitalizáció egyértelműen látszik, de az is tapasztalható volt, hogy a bezártság miatt a Tv felé többen fordultak" - mondta Pataky Piroska, a digitális fizetési megoldásokért felelős marketing- és PR-vezető. A hirdetési költségek nem tolódtak el drámaian a digitális irányban a Budapest Bank esetében sem, csak annyira, amennyire a fogyasztói szokásokkal összhangban vannak. "Mi a televízitót nem hagyományos brandépítésre, hanem termékpromócióra használjuk" - mondta Pálfalvi Márta marketingvezető.

Holló Márta kommunikációs szakértő arra volt kíváncsi, hogy mennyire tudtak közösen reagálni a megváltozott fogyasztói szokásokrak, a lehetőségekre és hogy megjelent-e ezen a piacon az alkalmazkodó képesség.

A pandémia kitörésekor volt egy költési mélypont, megváltoztak az életszokások, a napi ritmus, de utána kezdett magához térni a piac, volt egy árletörő hatása, de az év végére mind a tévé és az online is szépen visszatért az eredeti kerékvágásba. Lackó Endre, az Atmedia portfólió és nemzetközi üzletfejlesztés igazgatója szerint a bajban összefonódtak az ügyfél és partner kapcsolatok, még inkább meghallgatták egymás igényeit és a piaci elvárásokat.

A fórumon szó volt a mérések hatékonyságáról, amelyeket sokkal nagyobb odafigyeléssel végeztek, de mi számít igazán a döntéshozatalnál? Dolezsei Gergely a Telenor márka- és marketingkommunikációs igazgatója abban látja a következő előrelépést, hogy a teljes ökoszisztémákat egymáshoz képest is kellene optimalizálni.

Reméljük, kedvet kaptatok a fórumbeszélgetéshez:

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!