
A Lean Startup ciklushoz hasonló működési metódust vázol a Scoop.it bloggere idei első bejegyzésében. A Bulid-Measure-Learn ciklus helyett a tartalom marketingre specializált modell négy elemből épül fel.
A Plan - Create - Distribute - Measure szemlélet igen jól jellemzi a tartalom marketingesek munkáját.
A Plan - a tervezés fázisa, amelyben megtervezzük azt, hogy kinek, mit, hogyan fogunk kommunikálni. Ez a legfontosabb fázis, hiszen értenünk kell a közönségünket, ismernünk kell az aktuális trendekkel és meg kell tudnunk fogalmazni a mondanivalónkat. (ez elég komplex feladat.)
Create - A tartalom előállítás folyamata - a véleményvezérek bevonásának folyamata. Tartalom összegyűjtés. A megfelelő csatornák megtervezése.
Distribute - a megosztás pillanata, illetve az azt követő tartalom megosztás támogató tevékenységek. Rendkívül fontos, hogy a tartalmat nem szabad támogatás nélkül hagyni. A kérdésekre illik reagálni. A különböző forumokon közösségi médiában pedig határozott stratégiával végigkövetni a megosztott tartalom "életét".
A Measure - elemzés, mérés. Ez mindenképpen szükséges a tartalom hatásának kiértékeléséhez, ha túl kevés embert ért el, érdemes megvizsgálni, hogy jókor volt-e a megosztás, a megfelelő csatornát használtuk-e a disztribucióhoz stb.
A mellékelt séma segít értelmezni a négy elem egymásra hatását és hatékonyabbá tehetjük általa a közösségi médiás tevékenységünket ls.
![]() |
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!