
A válaszadók 40 százaléka a sikertelenség legfőbb okának a cégen belüli szakértelem hiányát jelölte meg. Bár a cégek többsége úgy tervezte, hogy az idei évben növeli a marketing kiadásokat, a költségvetési korlátokat szerepeltek a lista második helyén. Az Ascend2 munkatársai hozzátették, hogy itt is tulajdonképpen ugyanarról van szó, mint az előző esetben, hiszen nem volt pénz arra, hogy a vállalatok megfelelő tudással rendelkező szakembert alkalmazzanak.
![]() |
A házon belüli szakértelem hiány miatt a marketingesek gyakran fordultak külsős cégekhez. A válaszadók több mint kétharmada kiszervezte a feladatoknak legalább egy részét, míg 31 százalékok megpróbálta ez valahogy házon belül megoldani.
![]() |
A felmérésből az is kiderült, hogy a marketingesek 42 százaléka használt mobil marketinget, és ugyanilyen százalékban tervezik használni ezt a jövőben. Ahogy a szakemberek egyre jobban beletanulnak majd ebbe a hirdetési formába, egyre inkább a házon belüli megoldásokra helyeződik majd a hangsúly.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!