
Aki eddig nem látta értelmét a reszponzív oldalakra való átállásnak, most elég határozott üzenetet kap a Google-tól. A kereső vállalat úgy gondolja, hogy nem való a találati listák elejére olyan vállalkozás weboldala, amely nincs felkészülve az egyre növekvő mobilis felhasználásra.
A Mobile Hungary konferencián még hallottam olyan véleményeket, hogy "még nem látjuk értelmét átállni, mert még nem annyian használják mobilról az oldalt"... Ennek a gondolkodásnak a mostani döntés valószínűleg véget vet, hiszen a mobilbarát weboldalak megelőzik majd a hagyományosakat.
Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy mennyire fontossá vált az elmúlt években, a weblapok hordozható eszközökre történő optimalizálása, hiszen a felhasználók jelentős része, már ilyen készülékekről böngészi az internetet. Ez a fejlesztés nem csak azért fontos, hogy megtartsuk meglévő látogatóinkat, hanem azért is, mert a Google április 21-én életbe lépő algoritmus-módosításai után, a mobilra optimalizált honlapok fognak megjelenni először a keresési találatok között.
A Google bejelentése alapján komoly változásokra számíthatunk a kereső-óriás keresési módszereiben, mely az ígéretek szerint pontosabb és relevánsabb találatokat hoz a felhasználóknak. A mobilon is jól olvasható oldalak preferálásán túl, a változások után egyre többször találkozunk majd alkalmazás ajánlatokkal is a találataink között. Emellett a jövőben még személyre szabottabb eredményeket kapnak a bejelentkezett Google felhasználók, akik engedélyezték ezt a szolgáltatást.
A mobiljukról internetezők számára igazán jó hír lehet a bejelentés, hiszen az eddig halogató honlapok is rá lesznek kényszerítve a mobilra készülékekre való optimalizálásra, ha nem szeretnének komolyan veszíteni népszerűségükből. Egy apró segítséget is készített a Google a honlapfejlesztők számára, ahol tesztelhetik, hogy weblapjuk megfelel-e a Google mobil-barát elvárásainak.
![]() |
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!