A linkcsere: marketing-csodafegyver vagy öngól?

A linkcsere: marketing-csodafegyver vagy öngól?
A linkcsere talán a legolcsóbb megoldás, ha szeretnél minél nagyobb forgalmat terelni a honlapodra. Viszont nem mindegy, hol jelenik meg az oldaladra mutató link.

A linkcsere: marketing-csodafegyver vagy öngól?
Ízlelgesd a kifejezést: linkcsere! Már feltéve, ha nem szeretnél mindenképpen havi több százezer forintot eltapsolni, mondjuk, a Facebookon. Mivel többségben vannak azok, akik nem, körbejárjuk egy kicsit a Google-keresőoptimalizálás egyik, ha nem a legolcsóbb válfaját, a linkcserét – érdemes megismerkedned vele, aztán pedig elkezdened a használatát!

A Google (ma már) nem a linkcsere barátja…
Különösebb háttértudás nélkül is rájöhetsz, miről van szó: Te megosztod egy másik honlapnak a linkjét, cserébe annak az üzemeltetője kiteszi a saját oldalára a Tiédet. Mondhatni, a linkcsere a honlapok bartere. Könnyen kitalálható, hogy minél több oldalon van linked, annál nagyobb az esély arra, hogy „beléd botlanak”. De talán még ennél is fontosabb, hogy ez egy egészen szuper keresőoptimalizálási módszer! Csak éppen az ún. Google-algoritmus egyre szigorúbb…

Régen ez úgy működött, hogy a Google annál feljebb sorolta az adott honlapot, minél több link mutatott az adott oldalra. Ma már teljesen más a helyzet.

Mennyiség helyett minőség
Ahhoz, hogy az első oldalon jelenjen meg a honlapod, ha valamelyik kulcsszavadra „rágugliznak”, az kell, hogy minél több „értékes” helyen szerepeljen a linked.

Tegyük fel, hogy írsz egy remek blogcikket, amit szemléz valamelyik nagy látogatottságú magyar portál. Ez mindennél jobb hír, mert az ilyesmi óriásit javít a Google-megjelenéseden. Ráadásul ez akkor is előfordulhat, ha semmit sem tettél érte – egyszerűen egy témahiányban szenvedő újságíró véletlenül belefut az írásodba, és úgy dönt, átveszi. Ezt nyugodtan nevezhetjük jackpotnak.

Persze sokkal gyakoribb a szövetkezés más honlapok gazdáival. A mai szigorú algoritmusnál ez akkor ér igazán valamit, ha hasonló tematikájú oldalon jelenik meg a linkünk. Vagyis a kozmetikai webshop ne a gazdabolttal szövetkezzen! Sőt, az sem mindegy, milyen szöveg „mögé” kerül a linked (hiszen ma már általában egy szövegrészletre kell kattintani, hogy egy beágyazott link „aktiválódjon”.)

Az is fontos, hogy a másik oldalra mutató link jó helyen legyen. Vagy a főoldalon, vagy az adott honlap egyik látogatott oldalán. Ha el van dugva, az majdnem egyenlő a semmivel.

Ugye, mi jóbarátok vagyunk?
Persze joggal kérdezheted, biztos jó ötlet-e a konkurenciát (mert ha hasonló tematikájú oldallal kell bizniszelni, az nagy eséllyel egy versenytársat takar) reklámozni, cserébe azért, mert ő is hirdet Téged. Szerintünk igen, ugyanis ennél olcsóbban nemigen kerülhetsz feljebb a Google-kereséseknél. Ráadásul bevethetsz olyan trükköt is, hogy a másik linkje új ablakban nyíljon meg, vagyis a felhasználó úgy kattinthat át, hogy közben lényegében a Te oldaladon marad.

Ettől függetlenül dönthetsz úgy, hogy nem csinálsz reklámot vetélytársaknak, inkább máshogy próbálsz keresőoptimalizálni: ma már erre is rengeteg tippet és megoldást kínálnak Neked a szakértők.

Langmár Kommunikáció

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!