
A virality a közösségi médiával érkezett fogalom, a sokszor megosztott, újra disztributált tartalom minden szolgáltatás éstermék gazda álma. A tartalom merketingesek egyik legerősebb fegyvere.
A gond a viralitással, hogy nem egyérteműen kiszámítható folyamat. A véleményvezérek és információ források többsége folyamatosan kisérletezik azzal, hogy megfejtse a titkát a jelenségnek, hiszen ha modellezhetővé válik a jelenség, akkor reprodukálható is.
A folyamat összetevői egyérteműek, hiszen a megfelelő időben, megfelelő célközönségnek célzottan elhelyezett információ általában sok embert talál el. Ez még nem jelenti azt, hogy valóban kialakul a vágyott viralitás.
A Facebook ráadásul meglehetősen mostohán bánik azokkal az információkkal, amelyek inkább látszanak hirdetésnek, mint magán jellegű tartalomnak. A közösségi oldal nagyon leszorította azt a megjelenést, amely nem a közvetlen ismerőseinket éri el, minden más esetben a fizetős hirdetést támogatja.
A viralitás titka általában a vizuális információban rejtőzik egyes kutatók szerint, s ezt demostrálja az itt megosztott Infografikánk is.
![]() |
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!