A Progressive tapasztalatai szerint a járvány kitörése után az ügyfeleknél a marketingbüdzsé lecsökkentése mellett is nagyobb lett a menedzsment által a marketingkommunikációtól elvárt eredményesség, ráadásul ez nemcsak rövid távra, hanem hosszú távra is szól. Ügyféloldalon a menedzserekkel szemben is nagyobb elvárásokat támasztanak a cégvezetők. Fontosabbá vált a nagyobb rugalmasság a változások azonnali lekövetése, a proaktivitás, valamint elvárás, hogy költséghatékonyabb megoldásokat alkalmazzanak, illetve felértékelődött a stratégiai gondolkodás és az integrált megközelítés is - írja a kreativ.hu.
A marketing menedzserek jelentős részének bővült a feladatköre. Az ügyfelek azt tapasztalták, hogy a válság hatására különösen a kampánytervezési, stratégiai, taktikai, illetve büdzsé tervezési feladatok száma nőtt meg, de több lett a piac- és kampányelemzési, valaminta fogyasztói igények megismerésével kapcsolatos tennivalók száma is. A projektmenedzsment, megvalósítás szintén több munkát jelent az ügyfelek életében.
A kutatáshoz 36 multivállalattól töltötték ki a kérdőíveket, az eredményeket alább olvashatjátok.
A járványra reagálva jellemzően több prompt intézkedést kellett meghozniuk az ügyfeleknek.Át kellett alakítaniuk a korábban jóváhagyott kommunikációs aktivitásokat és marketing mixet, új kommunikációs aktivitásokat indítottak, sokan terelték nagyobb arányban digitális csatornákra a kommunikációjukat. Jelentős részben csökkentették, illetve allokálták át más területekre a marketingkommunikációs büdzsét, miközben az ügyféloldali menedzserek véleménye szerint nem a marketing büdzsé csökkentése (vagy növelése), hanem annak átstrukturálása lenne a hatkékony megoldás. A teljes cikk itt.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!