A hazai programmatic piac covid idején - a HOPPex elemzése

A hazai programmatic piac covid idején - a HOPPex elemzése
A programatic piacot azonnal érintette a válság, de a fellendülés is hamar megkezdődött. Az infografikát a legnagyobb hazai prémium programozott piactér, a HOPPex állította össze.

Az alábbi infografikát a legnagyobb hazai prémium programozott piactér, a HOPPex állította össze.

A tavaszi visszaesés után Q3-ban magához tért a piac
A programatic piacot azonnal érintette a válság, de a fellendülés is hamar megkezdődött. A hirdetők előnyben részesítik a hatékonyan mérhető és optimalizálható hirdetési lehetőségeket, illetve az olyan megbízható kiadói és sales house partnereket, mint a HOPPex és tagjai. (Az adatok forrása: HOPPex tagok SSP forgalma, EUR alapon.)

A dealek szerepe tovább növekedett
Míg a 2020 Q2-es időszak esetében felborultak az általános piaci trendek, addig Q3-ban már ismét a közvetlen megállapodások, a dealek kerültek túlsúlyba (51%) a nyílt piaci vásárlással szemben. Ezt a tendenciát csak erősíteni fogja a 3rd party cookie és így a jelenlegi 3rd party adatpiac eltűnése és ezáltal a kiadói 1st party adatok további felértékelődése. A kiadói 1st party adatokat a dealekben tudják használni a hirdetők.

Továbbra is élen a távközlés
A top szektorok sorrendje nem változott az előző évhez képest. A legtöbb szektor hirdetői továbbra is óvatosan költenek és fokozatosan hozzák vissza a dealjeiket. A válság fő vesztese az utazás szektor, míg a legnagyobb növekedést a gyógyászati iparágban láttuk.

Topon a medium rectangle (300x250)
Még mindig a medium rectangle a legtöbbet vásárolt formátum (paid impression), ami annak köszönheti a népszerűségét, hogy mobilon és asztali környezetben is elérhető.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: HOPPex, programmatic