A gagyi reklámosoknak új munka után kell nézniük

A gagyi reklámosoknak új munka után kell nézniük
A Chrome hirdetésblokkoló kiszűri többek közt a felugró hirdetéseket, az automatikusan elinduló, hangos videókat, a ″visszaszámolós″ és egyéb teljes képernyős reklámokat, valamint a villogó, animált hirdetéseket.

Február 15-től lépett életbe a Chrome hirdetésblokkoló megoldása, amely letiltja a felhasználók számára zavarónak ítélt reklámokat a böngészőből - figyelmeztet a Google blogja, amit a hwsw.hu idézett. A vállalat tavaly áprilisban jelentette be, hogy ilyen módon szeretne "jobb reklámokat" elérni a weben, és az előre jelzett időpontra, tehát február 15-re el is készült a fejlesztéssel, így a weboldalak tulajdonosainak több hónapos felkészülési ideje volt a változtatásra. A blokkoló 64-es Chrome asztali verziótól kezdve és a Chrome mobilalkalmazásból is elérhető, hiszen a reklámok főként mobilon tudnak nagyon zavaróak lenni, de a két típust egymástól külön vizsgálja a Google szűrője.

Megkérdezték azt is, hogy mit tart a nép gagyinak
A vállalat nem egészen saját szabályokat hozott, hanem a hirdetések minőségét a Coalition for Better Ads 25 ezer felhasználó megkérdezésére alapozott Better Ads Standards gyűjteménye szerint állapítja meg, amely a felhasználók számára leginkább idegesítő reklámokat tartalmazza. Ennek alapján a Chrome hirdetésblokkoló kiszűri majd többek közt a felugró hirdetéseket, az automatikusan elinduló, hangos videókat, a "visszaszámolós" és egyéb teljes képernyős reklámokat, valamint a villogó, animált hirdetéseket.

Fontos, hogy a Chrome nem csak azt a reklámot blokkolja az oldalon, ami nem felelt meg az előírt követelményeknek, hanem ebben az esetben minden egyes reklámot letilt az oldalon. Ha egy felhasználó ellátogat egy weboldalra, akkor a Chrome szűrője először ellenőrzi hálózat szinten, hogy megfelel-e a követelményeknek, és ha nem, akkor meggátolja a hirdetés betöltődését. A látogatóknak egy értesítés jelenik meg a felületen a blokkolásról, amit feloldhatnak, ha mégis szeretnék valamiért látni a reklámokat. Az asztali böngészőben ez a meglévő Chrome pop-up blokkolóhoz lesz hasonló - jegyzi meg a Chromium Blog. Az androidos felhasználók pedig az oldal alján láthatnak erről egy információs mezőt, és a "részletek" feliratra kattintás után módosíthatják a beállítást. Az oldal tulajdonosának is van lehetősége a tiltás feloldására, amennyiben kijavítja a problémát, majd az újbóli felülvizsgálatot igényli.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: google, Reklám