A mobil felhasználók inkább spórolnak némi pénzt és néznek meg reklámokat, ha mobil alkalmazásokat akarnak letölteni, derült ki egy nemrégiben publikált felmérésből.
A tanulmány szerint az egyesült államokbeli felhasználók 37, 5 százaléka az ingyenes vagy olcsó applikációkat találta a legvonzóbbnak, még akkor is ha reklámok tűnnek fel a letöltés vagy a program használata közben. Ugyanakkor csak 10,1 százalék hajlandó olyan ingyenes vagy olcsó applikációt letölteni, amelyben az alkalmazáson belüli vásárlással (IAP) lehet további szolgáltatásokhoz jutni, illetve mindössze 2,7 százalék tölt le drágább, de reklámok és IAP nélküli appokat.
Arra a kérdésre, hogy a felhasználók hajlandóak lennének-e akkor is letölteni a már letöltött ingyenes alkalmazásokat, ha fizetni kellene azokért, 46,4 százalékuk nemmel válaszolt. 15,5 százalékuk nyilatkozta azt, hogy fizetne a letöltött appjaik 20 százalékáért, illetve csak 8,1 százalék mondta azt, hogy az összesért.
Ugyanakkor a legtöbb esetben a felhasználók egyszerűen nem veszik figyelembe a felugró reklámokat. Egy másik felmérés szerint bár a userek 72 százaléka lát reklámokat a mobil eszközén, de mindössze negyedük kattint is azokra. Jó hír azonban a marketingeseknek, hogy az applikációkban sokkal szívesebben kattintanak a reklámokra a felhasználók, mint ha mobil eszközökön böngészik az internetet.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!