A domain hatalmas üzlet

A domain hatalmas üzlet
Sokat hallottunk már a weboldalakról és velük összefüggésben a domainekről. De mi is pontosan az a domain név és miért van rá szükség? Nem csupán a weboldalak elkészítéséhez nélkülözhetetlen, hanem nagy üzleti lehetőséget is rejt.

Valószínűleg nap, mint nap találkozunk számtalan domainnel az interneten, de nem is biztos, hogy ismerjük a fogalom jelentését, vagy tisztában vagyunk vele mi is az, és mekkora hasznot hozhat számunkra.

A domain tulajdonképpen az a cím, amelyet beírva megjelenik a honlap, amit kerestünk. Tehát az IP cím szöveges megfelelője, amely azonosítja a weblapot az interneten. Ebből adódóan mindegyik egyedi kell, hogy legyen.

Domain használata
Felmerülhet bennünk a kérdés, hogy miért is van szükség domain névre? Manapság egyre fontosabb az online jelenlét mind a magánszemélyek, de főként a cégek számára. Azt azonban fontos tisztázni, hogy a közösségi média megjelenés nem minden esetben elegendő, nem helyettesítik, inkább csak kiegészítik egymást a saját weboldallal. Bármilyen vállalkozással is rendelkezünk, érdemes létrehozni egy honlapot, hogy az érdeklődők megtaláljanak minket. És mi kell a honlaphoz? Egy domain név és egy webtárhely. Ki kell találnunk és le kell foglalnunk egy domain nevet, azt a címet, melyen elérhető lesz a weblapunk, mely azonosít minket és a vállalkozásunkat.

Üzleti lehetőség
Miért állítjuk azt, hogy nagy üzleti lehetőséget rejtenek a domainek? A számok nem hazudhatnak. Számtalan új domain regisztráció történik világszerte nap, mint nap. A magyar piac ennél kisebb, de bizonyításképp megmutatjuk a 2018-as domain regisztrációk alakulását.

2018-ban eddig – januártól november végéig – összesen 84 722 darab új .hu domaint regisztráltak, havonta átlagosan közel 8 ezret, és ez még csak a .hu domain piac. Nem is beszéltünk a több száz egyéb végződésről, mely szintén gond nélkül regisztrálható Magyarországon. Nem is feltétlenül gondolnánk, hogy szükség van ennyi domain névre, de láthatjuk, hogy igenis nagy rá a kereslet, nem véletlenül.

Tényleg hatalmas üzleti lehetőség van benne, két okból kifolyólag is:

● A domain a legolcsóbb marketing eszköz


Csupán évi néhány ezer forintos beruházással potenciális ügyfelek ezreihez érhetünk el. Egy saját honlap sokkal nagyobb elérést biztosít más marketing eszközökkel szemben, relatíve kisebb költséggel. Mindenképpen jó élni ezzel a lehetőséggel, hiszen az online jelenlét egyik nélkülözhetetlen eleme. Amennyiben jó a domain név választás és a weboldal, a befektetett összeg többszörösét fogja visszahozni.

Nem csupán webshopokra gondolunk, ha az online értékesítés nem megoldható, akkor is hasznos lehet legalább egy bemutató oldalt létrehozni a vállalkozás számára. Az online információszerzés fontos része a vásárlási döntés meghozatalának, ha ott nem vagyunk jelen, számos vásárlótól és bevételtől eshetünk el.

● Kereskedhetünk is a domainekkel

Egy átlag ember élete során legfeljebb néhány weboldalt üzemeltet, így többnyire az a jellemző hogy egy, maximum pár tucat domaint regisztrál. Mégis vannak, akik több százas darabszámú állománnyal rendelkeznek. Miért?

A domainekkel kereskedhetünk is. Egy jó domain név megvásárlásával, majd a megfelelő időben történő továbbértékesítésével nagy összegekre tehetünk szert. .com domainek esetén nem ritka a több millió dolláros tranzakció sem. Példának okáért a carinsurance.com 2010-ben 49,7 millió dollárért kelt el, vagy a shoes.com 9 millió dollárért cserélt gazdát 2017-ben. Természetesen nálunk azért kisebb bevételre kell számítani, de itthon is működik a domain kereskedelem, nem egy több százezer forintos adásvétel zajlott már le.

Miért vesz egyáltalán valaki “használt” domaint, miért nem regisztrál újat? Egyszerűen egy ilyen domainnek jobb lehet a neve, mint amit mi kitalálunk, vagy megtaláltuk a tökéletes domain nevet, de az már foglalt, így meg szeretnénk vásárolni jelenlegi tulajdonosától. Sőt az is lehetséges, hogy sok értékes külső hivatkozással rendelkezik a megvásárolni kívánt név, a korábban rajta lévő minőségi tartalomnak köszönhetően. Számos oka lehet, amiért megéri domainekkel kereskedni.

Mindkét említett módszer alapvető feltétele, hogy jó nevet válasszunk. Egy megfelelően kiválasztott, pár ezer forintos domain név a többszörösét hozhatja számunkra akár a létrehozott honlap segítségével, akár úgy, ha sikerült a megfelelő pillanatban a megfelelő személynek értékesítenünk.

Jó domain név választás


Bevált stratégia nincs arra vonatkozóan, mely domaineket kell lefoglalnunk, hogy aztán valaki hajlandó legyen érte nagy összeget fizetni. Mindenképp szükséges hozzá a kreativitás és a ráérzés, de adunk néhány alapvető tanácsot, hogy az esetek többségében mitől lesz jó egy domain név – akár saját célra, akár értékesítésre szánjuk.

Rövid Általában a rövid domain nevek kelendőbbek, nem véletlen, hogy már az összes létező három karakteres .com domaint lefoglalták.

Könnyen megjegyezhető

A terjesztést és a promóciós alkalmazást is segítheti, ha a domain név könnyen megjegyezhető. Igyekezzünk ilyen neveket választani!

Figyelemfelkeltő

A versenytársak közül is könnyebben kitűnhetünk és hamarabb meg is jegyzik címünket, ha a domain figyelemfelkeltő.

Szerepel benne a márkanév

Dönthetünk amellett, hogy a márkanevünket, vagy annak rövidítését használjuk a domain címben, vagy lefoglaljuk ezt, valamint egy másik nevet egyaránt.

● Tartalmaz kulcsszavakat

Jó döntés lehet, ha a vállalkozáshoz köthető kulcsszót, vagy kulcsszavakat szerepeltetjük a domainben. Például egy asztalos.hu domain a saját cégünket is jól szolgálhatja, de később értékesítési célra is megfelelhet.

A domain tehát hatalmas üzlet, használjuk ki a benne rejlő lehetőségeket!

Forrás: Rackhost Zrt.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!