A crossmedia kampányok keretei: mutatjuk az elemzést

A crossmedia kampányok keretei: mutatjuk az elemzést
Elkészült az IAB Hungary második 1/1 vizsgálatának összefoglaló elemzése. A feladat a crossmedia kampány kereteinek meghatározása volt, amit 38 szakember adott meg számunkra.

Az elemzést most is a Neticle készítette és a legizgalmasabb megállapításuk az volt, hogy “a crossmedia fogalmának értelmezése kapcsán egyértelműbb válaszok érkeztek a szakértőktől, mint az influencer fogalmának körüljárásakor, azonban itt egyértelműbbek voltak a különböző szakterületek értelmezései közötti különbségek.

A válaszok alapján definíciójavaslatként fogalmazható meg, hogy crossmedia kampánynak tekinthető minden olyan kampány, melynél több médiafelület együttes használata összeegyeztetve, a fogyasztóra, felhasználóra szabva történik. A kampánynak stratégiai szinten azonosnak kell lennie a szakértők szerint, azonban az üzenet és kreatív szintjén bizonyos összhangon felül nem kell vagy nem szabad egyeznie.

Hatásmérésnél a válaszadók több, mint fele szerint a kampány hatásosságát szükséges mérni – a mérést a médiatulajdonosok, hirdetők az ügynökségek feladatának tartják, míg az ügynökségi válaszadók jelentős része szerint ez megosztott feladat kell, hogy legyen.”

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!