A TikTok mentheti meg a kisvállalkozókat?

A TikTok mentheti meg a kisvállalkozókat?
A magyar szabadúszók illetve kis- és középvállalkozók tele vannak kétségekkel, kérdésekkel a TikTokról: működik ez az ő területükön? Nem válnak hiteltelenné, komolytalanná ha TikTokoznak? Virális tartalom ide vagy oda, lehet ezzel tényleg eladásokat generálni?

A Minnernél mi is kíváncsiak voltunk ezekre, ezért ahelyett, hogy kontextus nélkül milliókat hozó, marketinges Szent Grálként adnánk el a TikTokot, a magyar vállalkozók leggyakoribb kétségeit, kételyeit vitaformában válaszoltuk meg. Lássuk a legfontosabb tanulságokat a Minner TikTok vitájáról!

Nem csak a fiataloké a TikTok

Ideje elfelejteni azt a sztereotípiát, hogy a TikTok a táncoló tinik gyűjtőhelye. Először is nem érdemes tartani a fiataloktól: mint a többi közösségi média oldalon, a TikTokon is ők voltak az early adopterek akik elsőként kapták fel az alkalmazást és tették népszerűvé, bevonzva a többi felhasználót. A fiatal userek a jelzői annak, hogy valami még felívelőben van, trendi. A fiatalság pedig nem jelenti, hogy nincs vásárlóereje, vagy nem költ a platformon!

Másrészt, a kijelentés 2022 vége felé már nem is helytálló:

“Míg ez 2-3 éve igaz volt, mára a TikTok felhasználók 50%-a 30 évnél idősebb, a 18 év alattiak pedig csak a felhasználók 30%-át teszik ki.” - mondta Márton Viktor, TikTok tanácsadó, a MinnerAkadémia TikTok oktatója.

Direkt sales helyett a márkaépítésé a főszerep

Vannak olyan sztorik, hogy egy kisvállalkozás vagy kézműves webshopját kifosztották egy virális videó után. De ne ez legyen a célod a TikTok profiloddal! A márkád TikTok fiókja sok potenciális vásárlóval az első kapcsolódási pont lesz.

“Minden videókedvelés, komment, vagy követés egy mikromomentum, amivel egyre jobban elköteleződik feléd egy felhasználó, lépéseket tesz a vásárlói döntési útvonalon.” - emlékeztetett Mándó Milán, a Minner.hu alapítója.

Fontos szerepe van a TikTok videóknak a márkaépítésben, hiszen személyes, megmutatod magad, a stílusodat vagy humorérzékedet, ezáltal emberibb és szerethetőbb lesz a márkád. A TikTok lehet az a csipetnyi fűszer, ami eddig hiányzott a social media marketingedből, hiszen sok cég túlságosan nagyvállalatira és reklámszagúra veszi a közösségi posztokat.

A Facebookon, Instagramon már súlyos összegeket kell elhirdetni hogy a célcsoportod elé kerüljenek a posztjaid. Ezzel szemben a TikTok most még maga a vadnyugat: ha a TikTokon posztolsz, az olyan, mintha a csordultig tele nagyteremben adnál elő, és mindenki tágra nyílt szemekkel figyelne rád. Itt még pusztán minőségi tartalommal, ingyen érhetsz el milliókat. Sőt, az organikus tartalom alapból jobban teljesít, mint a reklám, amire érzékenyek lettek az emberek.

Működik az értékesítés is

Ugyan azt tanácsoljuk, hogy az üzleti TikTok profilod ne csak a sales-ről szóljon, azért az értékesítésben is játszhat szerepet a TikTok. Nem egyszer előfordult már, hogy egy TikTok trend kiskereskedelmi hiányt okozott valamilyen termékből. A Clinique 1971-ben kiadott “Black honey” árnyalatú rúzsa például olyan felkapott lett a videómegosztón, hogy a cég várólistát vezetett be rá. 2021 februárjában pedig mindenki egy virálisan terjedő feta sajtos tészta receptet akart kipróbálni, így hiánycikk lett több boltban is a feta sajt.

A #TikTokMadeMeBuyIt hashtag alatti videók már 27,8 milliárd összmegtekintésnél járnak. Egy-egy népszerű videónak trendformáló hatása van: Google kereséseket eredményeznek a bemutatott termékre, cikkek íródnak róluk, sőt júniusban az Amazon is összeállított “Internet Famous” címmel egy termékgyűjteményt a legkeresettebb, TikTokon látott árukkal.

Nem csak virális terméket lehet eladni a TikTokon: a Minner eseményen Márton Viktor bemutatta egy saját sales kampányát, ami során egy belépő terméket (e-bookot) értékesített nyolcadikosoknak, illetve szüleiknek. A sikeres kampány egyik legfontosabb eleme a határidő volt. A 12 napos kampány alatt csak egy sales videót posztolt, illetve élő adásban is értékesített, a többi, önmagában is hasznos tartalomnak csak a végén említette az elérhető e-bookot. 92 e-book vásárlót szerzett végül, akik így bekerültek az értékesítési funneljébe.

Ott a helyed a TikTokon?

A TikTok marketinget még mindig sok kétség övezi. Tény, hogy több kreativitást és gyorsabb reakcióidőt igényel, mint egy PPC hirdetés elindítása, és nehezebben is mérhető az eredményessége. A TikTok egy közösségi média oldal, nem csodaszer, amitől varázsütésre ömlenek majd a milliók. De ha érzel magadban egy kis kíváncsiságot, kísérletezési vágyat, akkor most kis rizikóval próbálkozhatsz egy még felívelőben lévő platformon.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!