A MITTE újítja meg a Hagyományok Háza arculatát

A MITTE újítja meg a Hagyományok Háza arculatát
A Hagyományok Háza a nemzeti és Kárpát-medencei kultúra értékeit közvetítő kiemelt intézményként arculatának megújítására meghívásos pályázatot hirdetett. Az intézet és annak alintézményeihez kapcsolódó értékeket megjelenítő arculati rendszer tervezését a MITTE Communications nyerte el.

A Hagyományok Háza célja a hagyományos kultúra értékeinek széles körű társadalmi tudatosítása és hozzáférhetővé tétele. A Hagyományok Háza fogja össze a Magyar Népi Iparművészeti Múzeum, a Magyar Állami Népi Együttes és a Hagyományok Háza Hálózatának tevékenységét. ezen felül gyűjtemények, adatbázisok működtetése, valamint szakmai képzések, továbbképzések és minősítések szervezése révén része a tudományos közéletnek, nem utolsósorban pedig komplex élményprogramokkal várja az odalátogatókat. Utóbbi küldetése a néphagyomány kulturális élménnyé alakítása, ezért rendezvényeken, fesztiválokon programokkal, ismeretterjesztő előadásokkal népszerűsítik a magyar népi kultúra értékeit.

2023 júniusában hirdetett meghívásos pályázatot az intézmény saját arculatának és arculati rendszerének kidolgozásához. Több alintézmény is tartozott a brand alá, melyeknél kiemelt feladatot jelentett, hogy a kiválasztott szimbólum érzékeltesse az egységek összetartozását és összefogóan képviselje az intézmény értékrendszerét.

A MITTE kreatív csapata által megálmodott moduláris logórendszer vizuális és konceptuális világa a magyar népművészetből merít, vezérmotívumai a néphagyomány szerves részét képező galamb és tulipán szimbólumok. Az új koncepció letisztult stílusával közvetíti a Hagyományok Háza intézményeinek megújuló, a múlt örökségének értékét a jelenkor lencséjén keresztül megmutató szellemiségét. Az intézmény és annak alintézményeihez kapcsolódó logók tervezésén kívül a MITTE tervezi a teljes arculati rendszerhez tartozó online és offline ügyviteli anyagokat, az intézmény frissített weboldalát, programfüzetét és az új arculathoz igazodó ajándéktárgyakat. Az ügynökség emellett szolgáltatásfejlesztéssel (service design) segíti a látogatói útvonalak feltérképezését és az intézményi irányítórendszer megújítását.

A kulturális intézmény új arculata megszólítja a hazai és nemzetközi látogatók minél szélesebb körét és vizuálisan is tükrözi az intézmény eszmeiségét.

Az ügynökség már korábban is számos kulturális intézménnyel dolgozott együtt. Kiemelt arculattervezési projektjei közé tartozik a Radnóti Színház, a Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum, a kiskőrösi Petőfi Szülőház és Emlékmúzeum megújítása. Ezeken felül hosszabb kampányegyüttműködés keretében dolgoztak a Reformáció 500 év teljes körű kommunikációs megvalósításán, a kiskőrösi Petőfi 200 bicentenáriumon, az ENSZ Üveg Éve programon a Bohus-Lugossy Alapítvány megbízásából, a Budapest Design Weeken a Magyar Formatervezési Tanács megbízásából, illetve a Virág Judit Galéria sajtó, illetve a Gödöllői Királyi Kastély közösségi média kommunikációján.

 

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!