A MITTE felel Magyarország első fizikus-mérnök alapképzésének ügynökségi feladataiért

A MITTE felel Magyarország első fizikus-mérnök alapképzésének ügynökségi feladataiért
Magyarországon elsőként indít fizikus-mérnök alapszakot a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME). Az egyetem integrált kampány keretében vezeti be a 2023 szeptemberében induló, angol nyelvű képzést, amely magába foglalja a szak arculatának és weboldalának komplex tervezését, valamint a kommunikációs és kreatív stratégia kialakítását és végrehajtását. A képzés a Bosch és a Semilab vállalatok támogatásával indul, akik szakmai nagykövetként is a kampány mellé álltak, a piacképes, gyakorlatorientált tudás értékét és a szakemberek utánpótlásának jelentőségét hangsúlyozva.

A fenntartható energetika, a mesterséges intelligencia és a kvantumtechnológia csak néhány a jövőnk gazdasági és társadalmi fejlődését meghatározó területek közül, amelyek elképzelhetetlenek a mérnöki és fizikusi tudást ötvöző technológiák nélkül. A leginnovatívabb hazai és nemzetközi vállalatok szakemberigényére válaszolva indítja el Magyarország első, angol nyelvű fizikus-mérnök képzését a BME.

A szak indulásának előkészítésekor a MITTE Communications feladatai az intézményt és a szakot pozicionáló kommunikációs és kreatív stratégia megtervezése, valamint az arculat kialakítása voltak. Az ügynökség végzi a sajtó-, social- és hirdetésmenedzsment-feladatokat is. A szakindító kampány az egyetem magas szakmai színvonalát, valamint a fizikus-mérnök szakma aktualitását, piacképességét és az új szak hiánypótló jellegét hangsúlyozza.

A kampány célja a 240 éves múltra visszatekintő BME nemzetközi szakmai jelentőségének hangsúlyozása, az új szak pozicionálása, valamint a helyi és külföldi jelentkezők megszólítása. Az arculat hideg árnyalatai – a türkiz, a világos és mélykék, valamint a fémes szürke – a kutatás-fejlesztés, a tudomány és az innováció asszociációit hívják elő; míg a szak emblémájában egymásba fonódó két elem a fizikusi és mérnöki tudomány ötvözését szimbolizálja.

A kampány kiemelten foglalkozik a tudományterület közérthető bemutatásával, a hallgatói, oktatói, szülői célcsoportok érzékenyítésével, valamint a fizikus-mérnök szakma piacképességének kiemelésével. Ezt a célt szolgálja a magyar és angol nyelvű weboldal, amely átlátható struktúrában ismerteti a szak és a specializációk részleteit, ezen túl bemutatja a BME iparági partnereit és az egyetem volt hallgatóinak inspiráló karrierútjait is. A tudományterület népszerűsítéséhez egy imázsfilm is hozzájárul, amely bemutatja az egyetemet, a kampány támogató partnereit, az új szak specializációit és az egyetemi campust.

Az innovatív, globális nagyvállalatok számára kiemelt jelentőséggel bír a fiatal fizikus-mérnökök szaktudása, az oktatás és az ipar összekapcsolása, minél szorosabb együttműködése. A képzés a Bosch és a Semilab támogatásával indul, akik nagykövetként is a kampány mellé álltak, a piacképes, gyakorlatorientált tudás értékét és a szakemberek utánpótlásának jelentőségét hangsúlyozva. A kampány a vállalatokat, valamint az általuk nyújtott gyakornoki és karrierlehetőségeket infografikákon, a képzés weboldalán, valamint a fizikus-mérnök szak imázsfilmjében egyaránt bemutatja.

A kampány illeszkedik a BME elmúlt évi aktivitásaihoz, amelyekkel a legújabb képzési és innovációs eredményeit, valamint az intézmény hagyományait egyszerre mutatta meg. Erre példa a májusban megnyílt BME Látogatóközpont, ahol a BME-ről indult Nobel-díjasok és hallgatói projektek is megismerhetők egy kiállításon..

A MITTE a felvételi időszakban az új szakot PR- és social media kampánnyal vezeti be, miközben infografikákon keresztül mutatja be a képzést támogató vállalatokat, a fizikus-mérnök szakma karrierlehetőségeit, valamint a szak jellegzetességeit. Az ügynökség és a BME együttműködésének alapjául szolgált az idén második éve megvalósult BME Innovációs Nap és Kompetenciavásár, amelynek teljeskörű rendezvényszervezési, PR- és social media kommunikációs feladataiért felelt az ügynökség.

Innovációs területen a MITTE korábban aktív sajtókommunikációt folytatott ügyfelei a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala, az Óbudai Egyetem, a Design Terminál, és az NKFIH számára, ezen kívül kiadványok tervezésével, kisfilmekkel, és hirdetéskezeléssel is támogatta a munkájukat. Harmadik éve látja el a Budapest Design Week teljeskörű kommunikációját, sajtókommunikációval, közösségimédia-managementtel és direkt marketingeszközökkel. Az egészségügyi szektorban Magyarország egyik legnagyobb magánegészségügyi szolgáltatója a Prima Medica sajtókommunikációjáért és a többszörösen díjazott egészségügyi startup a Protect One számára arculat- és kiadvány- és weboldaltervezési feladatokat láttak el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!