
Meglepő számokat hozott az az 1300 fő részvételével megvalósított kutatás, amelyet az eTarget munkatársai végeztek el a közép-kelet-európai régióban. A bolgár, román, cseh, magyar, szlovák, horvát és szerb hirdetési szokásokat vizsgáló kérdőívet főleg 1-3 főt foglakoztató cégvezetők töltötték ki.
A cseh cégek 56 százaléka vallotta magáról, hogy folyamatosan hirdet az interneten, s ezzel a régió legaktívabb online reklámozói, 50 százalék felett a magyar (51%) és bolgár cégek (54%), a többiek 40 százaléknál alig magasabb arányban érzik fontosnak az online hirdetések megjelentetését.
Minden megkérdezett a legfontosabbnak az eladás növelést tartja a legfontosabb célnak. 60-70 százalékban ezt érezték így. A márkaismertség növelést általában harmaduk, vagy negyedük gondolta fontosnak, míg a legkevesebben a termékismertség növelést jelölték meg célnak.
![]() |
A teljes reklám költésükből a megkérdezett cégek 52-74 százalékot online rekllámokra áldoznak, s Csehországban a legmagasabb ezen arány. A méréseket szinte mindenki Google Analytics-el végzi, ebben a magyar cégek voltak a legtájékozottabbak, közűlük 72 százalék használja.
A tanulmány összegzését az eTarget oldalán lehet megtekinteni, egy infografikában összegzett formában.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!