
Nemhiába fordítanak egyre nagyobb figyelmet a marketing szakemberek is arra, hogy mikor, milyen platformon és mennyi hashtag-et kapcsoljanak posztjaikhoz, hogy azzal a legeredményesebben jussanak el célközönségükhöz.
A statisztikák szerint, Twitteren - ahonnan eredetileg a hashtag őrület indult - a legkedvezőbb ha egy vagy maximum két kifejezést használunk, melyekkel akár kétszeresére is növelhetjük a tweet-jeink sikerességét. Különösen fontos, hogy nem szabad túlzásba esnünk, mert a kettőnél több hashtag többnyire már negatívan befolyásolhatja népszerűségünket. Ezzel szemben Instagram-on, nincs ilyen határ. A megfigyelések alapján, nem lőhetünk nagyon mellé, ha sok hashtag-et kapcsolunk képeinkhez, azok száma nem fogja jelentősen befolyásolni a kép megítélését. A Facebook - ahol a hashtag még viszonylag újdonságnak számít - kakukktojás a listán, hiszen a felmérések szerint a hashtag-el ellátott posztok kevesebb aktivitást kapnak, mint az átlagos bejegyzések.
Külön ki kell emelni, hogy a Google+ automatikusan látja el hashtag-el a posztokat, így itt nem feltétlenül szükséges órákig tervezgetni a kulcsszavainkat. Ráadásul ha közvetlenül egy hashtag kifejezésre keresünk Google-on, akkor külön oldalsávban láthatjuk a témában frissen felreppenő posztokat.
Ha már eldöntöttük, hogy hány kulcsszót is szeretnénk, akkor a legeredményesebb kifejezések megtalálása már gyerekjáték, hála az olyan oldalaknak, mint a Hashtagify.me, a Ritetag vagy a Trendsmap. Minden sikeres marketinges eszköztárában megtalálhatóak ezen eszközök, melyekkel kiszűrheti az elcsépelt kulcsszavakat, felmérheti, hogy melyek épp a legfelkapottabb kifejezések vagy egy-egy városban milyen szavakra keresnek rá a legtöbben. Érdemes elidőzni ezen oldalakon és megismerni minden funkciójukat, hogy teljesen ki tudjuk aknázni bennük rejlő lehetőségeket.
A megfogalmazott irányvonalat követve, a hashtag használat kiváló kiegészítője lehet minden online marketing stratégiának annak érdekében, hogy specifikusan tudjuk megszólítani jelenlegi és jövőbeli fogyasztóinkat.
![]() |
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!