Nemrégiben óriási port kavart, hogy az Egyesült Államokban a 2016-os elnökválasztás során az oroszok hirdetésekkel manipulálták az embereket – a múlt hónapban a Facebook ennek következményeként jelentette be, hogy szigorítják a politikai hirdetések feltételeit a legnagyobb közösségi oldalon - írja a marketingmorzsak.hu.
Mark Zuckerbergéket most a Google is követi, hiszen a vállalat alelnöke, Kent Walker egy blogposztban jelentette be, hogy tekintettel a közelgő 2018-as amerikai időközi választásokra, a korábbinál jóval átláthatóbbá teszik a szolgáltatásaikon keresztül megjelenő politikai hirdetéseket.
A szigorítás értelmében a hirdetőknek igazolniuk kell, hogy az Egyesült Államok polgárai, hiszen a helyi törvények csak amerikaiak számára teszik lehetővé politikai hirdetések közzétételét, utóbbi bizonyítására pedig a Google mostantól csak a kormány által kibocsátott igazolványt vagy más hitelesítő okmányt fogad el.
Ezen felül a vállalat arról is biztosított mindenkit, hogy a korábbi gyakorlattal ellentétben jóval részletesebb átláthatósági jelentéseket fognak készíteni, amiket egy bárki által elérhető és használható adatbázisban tesznek közzé, így könnyedén nyomon követhetővé válik, hogy hogy kik és mennyit költöttek náluk politikai hirdetésekre.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!