
Arra talán kevesek csodálkoznak rá, hogy az ünnepek után az egyik legfelkapottabb keresés a “diéta”, mely minden évben épp január elején éri el népszerűségének csúcsát. Ezek után, az év további részében folyamatosan esik az ilyen jellegű keresések száma, és épp a karácsonyi szezonra éri el a minimumát. Ez a ciklikus trend más szavak esetén is hasonlóan megfigyelhető, így a “konditerem”, vagy a “futópad” kifejezésekre is épp minden év legelején a keresnek a legtöbben.
![]() |
Miért lehet ez hasznos egy vállalat számára? Például egy étkezési tanácsokkal foglalkozó weboldal egyszerűen kihasználhatja ezt a hullámzó népszerűséget azzal, hogy az éves marketing költségvetésének nagy részét december vége és január eleje között költi el, így a legideálisabb leghatékonyabban csaphat le az érdeklődő fogyni vágyókra.
Természetesen ezt a stratégiát más kifejezéseknél is hasonló módon ki lehet aknázni. Ha figyelemmel kísérjük a tevékenységünkhöz szorosan kacsolódó, tipikus keresési kifejezések gyakoriságát az év során, kihasználhatjuk a legfelkapottabb időszakokat, ezzel is növelve online reklámstratégiánk sikerességét.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!