
2011-ben mindössze 1,53 milliárd dollárt keresett a Google az akkori 4 milliárdos mobilos hirdetési piacon. A piac mérete azóta 15,8 milliárdra növekedett, s a vetélytársak megjelenése ellenére a cég mintegy 8,85 milliárd bevételre számít idén. Már 2012-ben is jól teljesített, s a piac duplázódásával is tartotta az iramot, s akkor több mint a piac felét uralva – a 2011-es a teljes piac bevételeivel megegyező – mintegy 4,6 milliárdos bevételt produkált.
A legdinamikusabban fejlődő vetélytársat 2011-ben még nem is jegyezték a toplistán. A Facebook csak 2012-ben produkált 0,47 milliárdot. A 2013 becslések itt is jelentős növekedést prognosztizálnak az elemzők mintegy 2,04 milliárdot várnak idén.
![]() |
Zuckerberg piaci részesedése egy év alatt 5,3 százalékról, 12,9 százalékra nőtt. Az tény, hogy a Facebook teljesen áttervezte mobilos stratégiáját, a számokban ez jelentkezik láthatóan.
A harmadik helyen a Pandora, a negyedik a YP és az ötödik a Twitter 0,31 milliárddal. További érdekes táblázatokkal és adatokkal szolgál az eMarketer cikke.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!