A 3 új trend, ami meg fogja határozni az online marketinget

A 3 új trend, ami meg fogja határozni az online marketinget
Hasznos helyzetjelentés az online marketing területéről. Mire kell figyelned 2018-ban, hogy ügyfélcsapként működjön számodra az internet? A Langmár Kommunikáció cikke.

1. Jön a Facebook Zéró!

Bombahír rögtön az év elején. Mark Zuckerberg bejelentette, hogy idén „lenullázzák” az üzenőfalunkat. A felhasználók hírfolyamát ezentúl a barátaik és családtagjaik bejegyzései fogják uralni, mert a Facebook idéntől korlátozza a hirdetéseket, reklámokat. „Vissza a gyökerekhez” irányt vesz a Facebook, hogy ne veszítsen felhasználókat, vagy csak drágítani akarnak? Mindegy is, a fő az, hogy a dolgaink jól menjenek, nem igaz?! ;)

Mit kell hát tenned, ha az új algoritmus alapján a közösségi oldal egyre kevesebb reklám- és marketingtartalmat, illetve hírt fog mutatni a felhasználóknak? A valóban jól működő online marketing alapszabálya aktuálisabb, mint valaha. Ne spamelj, hanem problémamegoldó, hasznos tippekkel segítsd a felhasználót, és számára szerethető tartalmakkal édesgesd magadhoz!

Másodszor: figyelj minden eddiginél jobban arra, hogy milyen posztokra kapsz választ, mire reagálnak az emberek! Erősítsd azt, ami a reakciók száma és minősége alapján a legjobban működik.

Végül pedig arra kérlek, ne csak egyirányú kommunikációt folytass ezután, hanem inkább arra használd a közösségi médiát, hogy meghallgass, válaszolj és reagálj.

2. A SEO-ban továbbra is a RankBrain uralkodik

Az online marketing világának mindenható ura, a Google egy olyan utasítássorozatot használ a weboldalak rangorolására, ami több mint 200 összetevőből áll. Ezek között változatlanul a RankBrain marad a meghatározó „rangsoroló agy” a SEO (keresőoptimalizálás) területén. Ez egy folyamatosan tanulni képes algoritmus, ami a válogatást automatikusan, a felhasználók reakciói alapján oldja meg. A túlélőképes módosításokat megtartja, a többit meg kidobja.

Mit kell tenned, ha azt akarod, hogy szeressen a robot, és az interneten keresők imádjanak? Még véletlenül se csak a kemény eladást (hard sell) nyomató önreklámot tedd az oldaladra. Hanem írj a problémákról és megoldásokról, amik a célpiacodat érdeklik. „Piros pont” jár érte, ha a szöveged hivatkozásokat tartalmaz, forrásokat használ, egyszóval megbízható referenciákat is mutat, kb. mint egy Wikipédia-oldal.

Ne feledd: SEO ≠ kulcsszavazás. A „varázsszavak” egyhangú hajtogatása helyett inkább arra figyelj, hogy bőségesen tartalmazzon linkeket a szöveg. Hivatkozz vissza bátran magadra is! Ami pedig a kulcsszavakat illeti, inkább az értelmükre figyelj, mint a szó alakjára, mert az online marketing és üzleti kommunikáció területén egyre bátrabban lehet használni a rokon értelmű kifejezéseket anélkül, hogy lepontoznának a Google-robotkák. Sőt!

3. Etesd a tartalomfalókat!

Ha csak 10 másodpercet kapnék arra, hogy egy mondatban elmondjam, mi lesz a sikeres online marketing kulcsa 2018-ban, akkor az a mondat így hangzana: „Tegyél közzé rendszeresen minőségi tartalmakat a honlapodon!” Ez persze önmagában nem idei újdonság. És ez a megnyugtató. Mert ha ezt az egy tanácsomat megfogadod, akkor nem kell újra feltalálnod a spanyolviaszt. Hiszen a tartalomalapú online marketing és a problémaközpontú üzleti kommunikáció az, ami továbbra is a legjobban működik. 2018 műszaki újításainak és trendjeinek köszönhetően még jobban is, mint valaha.


A Langmár Kommunikáció Csapata

http://langmar.hu/

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!