9 ok, amiért egy modern cégnek égető szüksége van a marketingre

9 ok, amiért egy modern cégnek égető szüksége van a marketingre
Sok cég sikere nem feltétlenül a termékeken, sokkal inkább a marketingen áll vagy bukik. A marketinget sokféleképpen lehetne definiálni, de esszenciájában egy olyan eszköz, ami segíthet keresletet teremteni és fenntartani egy termék vagy szolgáltatás iránt, illetve egy pozitív képet kialakítani egy márkáról és annak kínálatáról. Marketing nélkül egy cég – legyenek bármilyen jó termékei vagy szolgáltatásai – nem számíthat hosszútávú pályafutásra egy piacon. A következőkben néhány, egészen pontosan 9 konkrét okot is olvashatsz arról, hogy miért van óriási szüksége minden cégnek a marketingre!

1. A marketing segít aktivizálni ügyfeleidet

Nagyon fontos, hogy céged aktivitásra ösztönözze ügyfeleit, és a marketing egy nagyszerű eszközt kínál erre - írja az ich.hu. Az aktivizálás nem azt jelenti, hogy megpróbálod ráerőltetni termékeidet célközönségedre, hanem azt, hogy hasznos információkkal látod el őket termékeidről, cégedről, és olyan ezekhez kapcsolódó témákról, amik érdekelhetik őket. Röviden: értékes tartalmakat kell készítened számukra. Adj át olyan érdekes információkat célközönségednek, amikről valószínűleg még nem tudnak, de hasznosak lehetnek számukra. Törekedj arra, hogy megérje időt fordítaniuk márkádra. Ha valahol, akkor a közösségi médián igazán könnyű kapcsolatot teremteni egy célközönséggel, és aktivitásra ösztönözni őket. Ezt megteheted rövid bejegyzésekkel, képekkel, videókkal, élő közvetítésekkel, de persze időnként blogot tartalmait is belinkelheted nekik. Ha rendszeresen aktivitásra ösztönzöd követőidet, akkor azt érezteted velük, hogy márkád közösségének tagjai.

2. A marketinggel felépítheted és megőrizheted céged hírnevét

Céged sikerei, terjeszkedési lehetőségei és élettartama közvetlenül függ attól, hogy milyen hírnév alakul ki körülötte. Marketingtevékenységeid jó része ezt a hírnevet segít felépíteni és megerősíteni céged körül. A pozitív hírnévhez elengedhetetlen, hogy céged megfeleljen célközönséged és ügyfeleid elvárásainak. Egy ilyen céggel mindenki szívesebben üzletel, akár B2C, akár B2B szektorban tevékenykedik. Az embereket büszkeség tölti el, ha egy pozitív hírnevű céget támogathatnak. Egy jó marketinges hatékony kommunikációs, PR és egyéb marketingtaktikákat alkalmaz, hogy megerősítse cége vagy ügyfele cégének hírnevét.

3. A marketing segít kapcsolatot teremteni céged és ügyfeleid között

Egy cég sikereihez elengedhetetlen továbbá, hogy egy bizalomra és megértésre épülő kapcsolatot alakítsanak ki ügyfeleikkel. Ehhez persze mindenek előtt meg kell ismerkedned közönségeddel, amit különféle demográfiai, pszichológiai és viselkedési kutatásokkal tehetsz meg. Ezek lehetővé teszik, hogy különféle szempontok szerint szegmentáld (azaz csoportosítsd) célközönségedet, hogy megfelelhess a különböző ügyféltípusok elvárásainak, és ezzel elnyerhesd bizalmukat.

A marketingesek segítenek olyan ígéreteket megfogalmazni a termékekről, amiket ezek a termékek be is váltanak. Ez megerősíti az ügyfelek márkahűségét. A hűséges ügyfelek sokkal szívesebben térnek vissza majd cégedhez, ha hasonló jellegű termékekre vagy szolgáltatásokra van szükségük. Ez a bizalom és kommunikáció teszi jövedelmezővé a cégek és az ügyfelek közötti együttműködést.

4. A marketing egy kommunikációs csatorna, ami ideális az ügyfelek tájékoztatására

A marketing segít tájékoztatni ügyfeleidet azokról a termékekről és szolgáltatásokról, amiket kínálsz nekik. Az érdeklődők így megismerhetik, hogy milyen értékeket kínálnak nekik termékeid, és további információkat szerezhetnek arról, hogy milyen problémáikat oldhatják meg velük. Mindez márkaismertséget teremt és segít cégednek kiemelkednie a tömegből. Nehéz manapság olyan piacot találni, ami jövedelmező lehet és nem jellemző rá óriási verseny. Érdemes tehát tájékoztatni célközönségedet a leárazásokról és egyéb akciókról, hogy a mezőnyben maradhass. A megfelelő kommunikáció alkalmazásával piacvezető márkává válhatsz, még ha csak helyi szinten is.

5. A marketinggel többet értékesíthetsz

A marketingben többféle módszert alkalmazhatsz termékeid és szolgáltatásaid népszerűsítésére. Minél több emberhez jut el egy termék (vagy szolgáltatás) híre, annál valószínűbb, hogy új vevőkre talál majd. Amikor valaki először találkozik termékeddel, akkor könnyen lehet, hogy rögtön ki is akarja majd próbálni azt, ami máris egy új vásárlót jelent számodra. Ha ügyfeleid elégedettek termékeiddel és/vagy szolgáltatásiddal, akkor előszeretettel javasolják majd azokat barátaiknak vagy éppen családtagjaiknak is. Mindez még több lehetséges ügyfélhez juttatja majd el márkád hírét. Ahhoz persze, hogy ügyfeleid pozitívan nyilatkozhassanak márkádról (akár személyesen, akár az interneten), kiváló minőségű termékeket és szolgáltatásokat kell kínálnod nekik, hogy ne csak nagyokat ígérhess marketingedben, hanem be is tarthasd ezeket az ígéreteket. A teljes cikk itt folytatódik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: Marketing