8 gyakori buktató webshop készítésnél, amit érdemes elkerülni

8 gyakori buktató webshop készítésnél, amit érdemes elkerülni
A digitális világ rohamos fejlődésével egyre többen döntenek úgy, hogy saját webshopot indítanak. Ez nem meglepő: egy online bolttal értékesítési lehetőségek széles tárháza nyílik meg előttünk, új piacokra törhetünk be, miközben a költségeinket alacsonyan tarthatjuk, ráadásul úgy alakíthatjuk a saját üzletünket és a beosztásunkat, ahogy csak szeretnénk.

Ezeket az előnyöket viszont csak abban az esetben élvezhetjük, ha betartjuk a webshop készítés alapszabályait – és nem esünk bele azokba a klasszikus hibákba, amelyekbe sokan bele szoktak, amikor ilyen üzletbe fognak. Ebben a cikkben összegyűjtöttünk nyolc ilyet, hogy felhívjuk a figyelmet a veszélyeikre.

1. A megfelelő piackutatás hiánya

Az egyik legnagyobb hiba, amit a kezdő webshoptulajdonosok elkövethetnek, az a piackutatás hiánya. A webshop készítés előtt ugyanis elengedhetetlen, hogy alaposan feltérképezzük a piacot, megismerjük a potenciális vásárlóink igényeit, csakúgy, mint a versenytársaink kínálatát. Ha ezt a lépést kihagyjuk, könnyen előfordulhat, hogy olyan termékeket kínálunk, amelyekre nincs kereslet, vagy nem tudunk versenyezni a már meglévő piacon. Ez pedig hamar oda vezet majd, hogy be kell zárnunk a boltot, még mielőtt beindulhatna.

2. Gyenge felhasználói élmény

A pozitív felhasználói élmény biztosítása kulcsfontosságú, ha szeretnénk meggyőzni a potenciális vásárlóinkat. A nehezen navigálható, lassan betöltődő, vagy mobilbarát verzióval nem rendelkező weboldalak elriaszthatják őket. Éppen ezért fontos, hogy erre is figyelmet fordítsunk: a weboldal elkészítése során olyan felületet hozzunk létre, ami egyszerű, intuitív és bármilyen eszközön könnyen használható. A termékek közötti egyszerű keresés, a gyors betöltési sebesség és a fizetési folyamat átláthatósága szerepelnek a fő prioritások között.

3. Rosszul megválasztott platform

Manapság számos lehetőség közül választhatunk ezen a téren. A bérelhető, dobozos megoldások között népszerű a WooCommerce, a Shopify, a Magento, a Shoprenter, az Unas, illetve a Zencart is, csak hogy néhányat említsünk. A vállalkozás fejlődésével, illetve egyedi igények esetén érdemes elmozdulni a testreszabható, egyedi megoldások irányába.

Mindegyik platformnak megvannak a maga előnyei és hátrányai – ezek mellett pedig azt is figyelembe kell vennünk, hogy nekünk milyen igényeink vannak, illetve hogy milyen technikai képességeink vannak, amennyiben mi magunk vágunk neki a webhop készítésnek. Amennyiben nem megfelelő platformot választunk, az később komoly problémákat okozhat a weboldal működtetése vagy egy esetleges bővítés során.

4. Nem megfelelő termékleírások és képek

Nem mindenki számára egyértelmű, pedig bizonyított tény, hogy a termékleírások és a képek minősége alapvetően befolyásolja a vásárlói döntéseket. A gyenge minőségű, hiányos vagy pontatlan leírások és képek bizalmatlanságot kelthetnek azokban, akik az oldalunkra tévednek. Így részletes, pontos és vonzó leírásokra lesz szükségünk a termékeinkről, ezekhez kell majd társítanunk a kiváló minőségű képeket. Mivel a vásárlók szeretnék látni, hogy pontosan mire költik a pénzüket, érdemes több szögből készült képeket és részletes leírásokat biztosítani.

5. Elhanyagolt SEO

A keresőoptimalizálás (SEO) elhanyagolása komoly hiba lehet: ha a weboldalunk nem jelenik meg a keresőmotorok találati listájának elején, akkor nehezebb lesz elérni a potenciális vásárlókat. A SEO segít abban, hogy a megfelelő kulcsszavakkal lássuk el az oldalunkat, hogy releváns tartalmakat gyártsunk rá, hogy rendben legyenek a weblapunk URL-jei, metaleírásai, sőt még a képeink címei is. A jól optimalizált weboldal növeli az organikus forgalmat és javítja az értékesítési mutatókat.

6. Gyenge ügyfélszolgálat

A vásárlói elégedettség egyik kulcsa a kiváló ügyfélszolgálat. Könnyen elveszíthetjük a vásárlókat, ha nem kapnak gyors és hatékony válaszokat a kérdéseikre vagy problémáikra. Ehhez célszerű többféle kommunikációs csatornát biztosítsunk: üzemeltethetünk chatbotot, lehet telefonos elérhetőségünk és e-mail címünk is. Az ügyfélszolgálatnak gyorsnak, barátságosnak és hatékonynak kell lennie, hogy a vásárlók pozitív élményben részesüljenek.

7. Elhanyagolt marketing

A marketingstratégia hiánya vagy annak hiányosságai komoly problémát jelenthet a webshop sikerességében, különösen a kezdeti időben, hiszen így esélyünk sem lesz beindítani a boltot. Ahogyan kialakul a brandünk és épül a webshopunk, folyamatosan népszerűsítenünk kell az oldalt, hogy minél több potenciális vásárlót érjünk el. Ehhez használjunk különböző marketingeszközöket, például közösségimédia-hirdetéseket, e-mail-marketinget, influencer-együttműködéseket és keresőhirdetéseket. Egy jól megtervezett, célcsoportra szabott marketingkampány jelentősen növeli a láthatóságot és az értékesítéseket.

8. Biztonsági hiányosságok

Az online vásárlások során a felhasználók érzékeny adatokat bíznak ránk, ezért kiemelten fontos, hogy ezek az adatok biztonságban legyenek. Használjunk erős SSL-tanúsítványokat, rendszeres biztonsági frissítéseket és megbízható fizetési megoldásokat. Ha a vásárlók úgy érzik, hogy adataik nincsenek biztonságban, el fogják kerülni az oldalunkat.

A webshop készítés során tehát számos kihívással kell szembenéznünk, de ha elkerüljük a fent említett nyolc gyakori buktatót, akkor jelentősen növelhetjük az esélyeinket a sikerre – és a nyereségre.

 

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!