5 tipp a következő influencer kampányodhoz

5 tipp a következő influencer kampányodhoz
Aki futtatott már véleményvezérekkel kampányt az tudja, hogy számos tényező megnehezítheti a kampány sikerességét. Vannak azonban olyan tényezők, amikre odafigyelve sokkal kevésbé érezzük kínnak az influencerekkel való munkát. Íme 5 gyakorlati tipp tőlem közel 2500 szponzorált tartalom tapasztalatából merítve. Farkas Dániel influencer szakértő cikke cikksorozata.

Az elkövetkezendő időszakban heti szintű rendszerességgel érkezem cikkekkel, őszinte gondolatokkal az Influencer markeitng kapcsán itt a Digital Hungary felületén, így érdemes követni az oldalt, ha ez a téma is érdekel a további izgalmas tartalmak mellett.

Nemrégiben az Internet Hungary Konferencián tartottam előadást KÍNfluencer marketing címmel, amely nagy örömömre rengeteg érdeklődőt vonzott a terembe. Aktuális cikkem egy rövid esszenciális kivonata az ott elhangzottaknak.

Aki futtatott már véleményvezérekkel kampányt az tudja, hogy számos tényező megnehezítheti a kampány sikerességét. Vannak azonban olyan tényezők, amikre odafigyelve sokkal kevésbé érezzük kínnak az influencerekkel való munkát. Íme 5 gyakorlati tipp tőlem közel 2500 szponzorált tartalom tapasztalatából merítve.

A több jobb, a sok rossz
Fontos, hogy optimális mennyiségű influencert és szponzorált tartalmat alkalmazzunk a kampányunkban. Véleményem szerint egyetlen influencer dolgozni igencsak kockázatos, hiszen mit csinálunk, ha esetleg ő betegség miatt nem tud számunkra tartalmat gyártani. Így hatalmas kitettségünk van, így mindenképpen a több tartalomgyártó bevonását javaslom.

Jelentős továbbá, hogy ne is vigyük ezt túlzásba, mert ha mindenkinél mi folyunk a csapból az szintén kontraproduktív lehet. 3-4-5 véleményvezér bevonását tartom optimálisnak, így ha bármi közbejön rugalmasan tudjuk lereagálni a kihívást.

A fent említett megközelítés igaz a publikált tartalmak mennyiségére és időbeosztására is. Nincs is annál idegesítőbb érzés követőként, mikor egyetlen tartalomgyártótól már a 8. fizetett hirdetés jelenik meg az Instagramon, vagy egyetlen napon „mindenkinél ugyanaz a szponzor köszön vissza”. A kulcs tehát az optimális résztvevő az optimális eloszlásban.

Keretet adj, ne scriptet
Az influencer nem két lábon járó reklámtábla. Sokan, sokszor elfelejtik azt, hogy ez a marketing eszköz sokkalta inkább egy személyre szabott, a tartalomgyártó hitelességére épülő kommunikációs forma. Ennél fogva azok a legjobb együttműködések, ahol nem konkrét scriptet kapunk, hanem egy kampány üzenetet amire kreatív koncepciót tudunk alkotni és megvalósítani.

A személyes meeting fontossága
Lehet bármilyen jó brief, egy személyes találkozót soha nem tud kiváltani hatékonyságban. Megismerjük egymás céljait, személyiségét, így a kampány során sokkal kevésbé tapasztalunk dezinformációs problémákat. A Star Network-nél mindig törekszünk arra, hogy minden fél egy asztalhoz üljön a kampány megkezdése előtt.

Hallgass ránk
Számos alkalommal előfordult már, hogy egy ügyfél konkrét elképzeléssel és egy általa kiválasztott véleményvezér nevével érkezett hozzánk. Az esetek 70%-ban azonban szakmailag ez nem a legjobb megoldás, így ekkor megpróbáljuk meggyőzni a márka képviselőjét, hogy alkalmazzunk mást a kampányban.

Az influencer ügynökségi munka legnagyobb know how-ja az a tartalomgyártók nagyon részletes ismerete. Lehet, hogy egy személy tökéletes lenne tartalmai alapján egy kampányhoz, azonban mi tudjuk róla, hogy ebben az időszakban nem fog ráérni, vagy nem pont a szigorú határidők embere.  Hallgass tehát ránk, hidd, hogy mi is a legjobbakat akarjuk neked!

Rugalmas timing

Bármennyire is törekszünk rá, a számos influencert bevonó kampányok során előfordulnak timingbeli csúszások olykor triviális okoknál fogva (pl.: lemerül a kamera). A legjobb, hogyha úgy tervezzük meg kampányunkat, hogy olyan leadási időket alakítunk ki, ahol rugalmasan tudunk 1-2 napos késéseket abszolválni, vagy tartalomgyártókat megcserélni.

Az ún. Tent Pole Event-ek (pl.: Oscar díj átadó) esetében sokszor nem nyílik lehetőségünk előzetes tartalomgyártásra, mert magára az eseményekre kell valós időben reagálni. Ilyenkor azt javaslom, hogy csak olyan tartalomgyártókat kerüljenek bele a kampányba, akik kiemelten megbízhatóak.

Természetesen a fent említett tippek csak egy rövid kivonata a tapasztalatainknak, amennyiben szívesen olvasnátok további javaslatokat, akkor jelezzétek kommentben, illetve Like-ok formájában és ígérem hamarosan újabb 5 tippel érkezem.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Farkas Dániel

Közgazdászként végzett a BGE Kereskedelmi és marketing szakán. Szakmai pályafutását a Habostorta portálcsoportnál kezdte, majd Magyarország egyik vezető PPC ügynökségénél helyezkedett el …