5 támpont, hogy jól használjuk megszerzett adatainkat

5 támpont, hogy jól használjuk megszerzett adatainkat
Sajnos még ma is van a webáruházaknak egy jelentős része, amely nem használja megfelelő módon azokat az értékes információkat, amelyekhez napi működése során különböző forrásokból folyamatosan hozzájut.

Pedig az az igazság, hogy ha nem adatalapú a marketing és a sales, akkor minden nap pénzt hagyunk az asztalon, gyenge a konverziónk, nincsenek törzsvásárlóink, és szinte biztosan megrekedünk egy adott üzleti szinten, ahonnan nem látjuk a továbblépés lehetőségét.

1. Keresési eredmények

Az, hogy a webáruházban beviteli mezővel lehet keresni, nemcsak azért jó, mert a látogatók így könnyebben megtalálják, amit keresnek. Nekünk, kereskedőknek és marketingeseknek azért jó, mert tudjuk, mire keresnek rá, és az milyen eredményeket ad nekik vissza, illetve mit csinálnak ezek után.

Az egyik legfontosabb információ, amit a keresések vizsgálatakor megtudhatunk: az eredménytelenség: mi az, amire sokan keresnek, és nem találják. Ha például kizárólag alkalmi bőrcipőket árulunk a webáruházban, de minden harmadik eredménytelen keresést a futócipő keresőszó adja, akkor biztosan nem jól csináljuk a keresőoptimalizálást vagy a hirdetéseket. De ha mondjuk az “oxford” a keresőszó, akkor a termékkínálat bővítésén érdemes elgondolkodni. Ha viszont olyan dologra keresnek rá, ami van nekünk, mégsem találják meg, akkor a saját oldalunkon belül kell keresni a hibát, például magában a keresőben. A tapasztalatok szerint a látogatók 20-30%-a nem találja meg, amit keres, mert nem releváns találatokat kap a webshop keresőjétől. Optimalizáljunk és teszteljünk, nagyon megéri!

2. Az adatok szegmentálása

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy elemzik ugyan az adataikat, de nem a megfelelő mélységben vagy részletességben. Az összesített adatok csak gyors áttekintésre vagy az avatatlanok elkápráztatására használhatók. Ahhoz, hogy az összegyűjtött adataink nekünk dolgozzanak, bizonyos szempontok szerint fel kell szeletelni őket, méghozzá akkorára, amekkorára szükséges. Ez a szegmentálás. Így aztán olyan információkhoz jutunk, amelyek használatával megnöveljük a webáruház bevételeit.

Kezdjük azzal, hogy elkülönítjük a vásárlókat és azokat, akik csak nézelődnek az oldalon. A kérdés az lesz, mit csinálnak a vásárlók, amit a vásárlás nélkül távozók nem. Ha ezt meghatározzuk, akkor tudjuk bátorítani azokat a viselkedésformákat, amik vásárláshoz vezetnek. Ha azt látjuk, hogy akik a keresőmezőt használják és kapnak találatot, többet vásárolnak, mint akik csak böngésznek, tegyük jobb helyre a beviteli mezőt. Ha azt látjuk, hogy a blogunkra érkezők szinte mindig vásárolnak valamit, hirdessünk a tartalomra.

Mindez természetesen semmit sem ér, ha az adataink nem tiszták. Ha nem értünk a Google Analytics és Tag Manager beállításához, érdemes megbízni egy szakembert, aki egyszer alaposan átnézi és megfelelően beállítja a rendszert. Az ilyen beruházás ezerszeresen térül meg.

A cikk itt folytatódik...

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!