1. Elérhetőség
2022-höz hasonlóan idén is tovább fokozódik a jelentősége a digitális elérhetőségnek - írja a kosarertek.hu. Mit jelent ez? Azt, hogy a SEO nulladik lépése, hogy a Google képes legyen megtalálni, feltérképezni és indexelni a tartalmaidat. Ez persze eddig is így volt, ám a SEO szakmai diskurzus 2022-ben láthatóan megugrott a témában az előző évekhez képest, és ez a trend 2023-ra is megmaradhat.
Bár az elérhetőség nem Google rangsorolási tényező, egyértelmű a fontossága. Hogyan tudod a tartalomgyártási szokásaid fejlesztésével a weboldalad láthatóságát, elérhetőségét is növelni, és ezáltal vélhetően jobb pozíciókat és látogatószámot elérni? Készíts:
- alt text-et (helyettesítő szöveg), ami pontosan és tömören leírja, mi van a képen,
- horgonyszöveget (anchor text), ami egyértelműen jelöli, miről szól a következő oldal, amire a hivatkozás vezet,
- címet és alcímeket, amik világos logikát követnek,
- oldalcímet (title tag), ami pontosan leírja, miről szól az oldal.
A fentiek mind segítenek a Google-nek a tartalmak értelmezésében, így a releváns megjelenítésük és láthatóságuk növelésében is.
2. Kiemelt kivonatok, GYIK és egyéb speciális formátumok a SERP oldalon
A felhasználók egyre gyorsabban és könnyebben szeretnének hozzájutni a keresett információkhoz, akár anélkül, hogy ehhez el kellene navigálniuk a találati oldalról. A Google SERP (találati oldal) ezért jelentős átalakuláson megy keresztül, ami 2023-ban is kiemelten fontos szerepet kap majd. A szakértők szerint egyre több lesz a diskurzusszerű szöveges találat, illetve egyre változatosabb adatforrásokból válogathatunk a találati oldalon, növekvő arányban.
Milyen újszerű formátumokról van szó?
- kiemelt kivonatok (featured snippet)
- kérdés-válasz formátumú GYIK lista,
- vizuális találatok (kép, videó, infografika stb.)
- egyéb adatforrások (pl. termékértékelés)
Ezek a keresési eredmények jellemzően a találati oldal tetején jelennek meg, így lejjebb tolják az organikus pozíciókban elhelyezkedő webes találatokat. Az 1. pozíció helyett tehát új SEO cél lehet ezeknek a 0. vagy null-kattintásos, kitüntetett pozícióknak az elérése. Ez a gyakorlat egyébként a magyar nyelvű weben is életbe lépett már, így a verseny itthon is elkezdődött ezekért a speciális helyekért, akár tudunk róla, akár nem.
Hogyan módosíts a tartalomgyártási szokásaidon, hogy elérd a kiemelt pozíciókat?
Egyrészt érdemes változatosabb tartalomformákban gondolkodni a jövőben. Ez nem jelenti azt, hogy feltétlenül új kontentet kell létrehozni, elegendő lehet a webhelyen meglévő információkat látványos formában és alternatív módon (kép, videó, kérdés-válasz, PDF dokumentum, ebook, prezentáció stb.) újracsomagolni.
A szöveges tartalmak terén pedig megugrik az igény a konkrét felhasználói kérdések pontos megválaszolására, mint “Mi a …?” vagy “Hogyan …?”. A direkt válaszokat adó tartalmakból jobb eséllyel jelenhet meg kiemelt kivonat vagy GYIK formátumú válasz a találati oldalon. Ezzel együtt megnő a long-tail kulcsszavakra (hosszabb, specifikusabb keresésekre) optimalizált tartalmak értéke is, különösen, ha a kérdésre jól érthető, tömör, 1-3 mondatos bekezdésnyi választ kínálnak, ami a leggyakoribb módja a kivonatok megjelenésének.
3. Képek optimalizálása
A vizuális keresés és képfelismerés egy dinamikusan fejlődő ágazat, ami a SEO stratégiát is befolyásolhatja. A Google is régóta figyelmeztet a képek optimalizálására, a technológia fejlődésével pedig hátrányba kerül, aki nem veszi erre a fáradságot. Mit javaslunk? Használj jó minőségű, releváns és lehetőség szerint egyedi képeket a webhelyen. Figyelj a világos (“beszédes”, leíró) fájlnév megadására, címkék használatára, és hogy ezek kapcsolódjanak az oldal témájához, amin szerepelnek. Adj meg pontos és tömör alt text-et (helyettesítő szöveg), ami alapján az algoritmus azonosítja a kép tartalmát. A sitemapben (oldaltérkép) is érdemes akár képeket megjeleníteni, így még könnyebben találnak rá a keresőrendszerek. A teljes cikk itt folytatódik.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!