Mentesülhetnek a szankciók alól azok a vállalkozások, amelyek online hirdetéseiket 2014-ben ügynökségeken keresztül rendelték meg – hívta fel a figyelmet Balogh László a reklámadóblog szakértője. A reklámadóról szóló törvény jelenleg érvényes szabályai szerint ugyanis havonta 2,5 millió forintos reklámköltés felett 20%-os adófizetési kötelezettség terheli a megrendelőket, ha nem rendelkeznek a reklám közzétevőjének nyilatkozatával.
A reklámozóknak – összeghatártól függetlenül – a társasági adóalapjukat is meg kell növelniük a hirdetések költségeivel.
A Nemzetgazdasági Minisztérium állásfoglalása szerint azonban a reklámadó-fizetési kötelezettség csak a nyilatkozatot nem adó médiumokkal közvetlenül kapcsolatban álló megrendelőt (vagyis jelen esetben csak az ügynökségeket) terheli . A társasági adóról szóló (TAO) törvény melléklete alapján pedig a TAO alapot csak akkor kell a hirdetések költségeivel megnövelni, ha a hirdető nem rendelkezik a reklámadó alanyának nyilatkozatával. A reklámadóról szóló törvény azonban közzétevői nyilatkozat hiányában a hirdetések megrendelőit - vagyis a reklámügynökségeket - is adóalanynak tekinti – tette hozzá Balogh László. Ezért ha a reklámügynökségek nyilatkoznak a megbízóiknak arról, hogy reklámadó-fizetési kötelezettségüket teljesítik, vagy arról, hogy ilyen kötelezettségük nem merül fel, akkor a reklámozók mentesülnek a reklámköltségeket terhelő társasági adófizetési kötelezettségük alól is.
A reklámadóblog.hu szerzője elmondta, hogy az online reklámügynökségek a nyilatkozatok kiadásával nem járnak rosszabbul, mivel adófizetési kötelezettségük a nyilatkozat kiadásától függetlenül fennáll. Balogh László emlékeztetett arra is, hogy a hirdetők jövőre már közvetlenül is mentesíthetik magukat az őket fenyegető adózási szankciók alól, ha feljelentik az adóhatóságnál azokat a közzétevőket, akik a nyilatkozattételt megtagadják.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!