
Közeleg az évvége és ilyenkor gyakran tekintünk vissza az előző időszak legfontosabb változásaira, összefoglalva a legfontosabbakat. Az a Social Media Today és az Uberflip kisérletet tett a legfontosabb trendek feltérképezésére.
Nem meglepő, hogy a felhasználók tartalom fogyasztási szokásainak a megváltozásával párhuzamosan a cégek is stratégiai fontosságú lépéseket tettek marketing tevékenységük terültén. Az IT, szórakoztató ipar, vagy az üzleti szektor egyaránt a Content marketing felé mozdult az eddig ünnepelt kereső marketing és SEO irányokat háttérbe szorítva.
A Content marketing természetesen segíti a keresőben való jobb pozíciók megszerzését is, ezt preferálja a Google új találati értékelése is. A tartalom lett tehát a király a marketingesek szemében is.
Az persze egyáltalán nem mellékes, hogy nilyen eszközökön jelenik meg a tartalom, mivel a felhasználók jelentős része mobil eszközökön keresztül - mobilokon vagy tableteken - szeretné élvezni az online tartalmakat. Ennek persze egyértelmű következménye, a bárhol, bármikor elérhető - webes forrás, vagy felhő alapú szolgáltatások tömeges használata.
A design vonatkozásban győztesenek látszik a reszponzív design, a webes applikációk többsége ugyanis nem képes kiszolgálni a speciális igényeket. A mobil webes verziók navigációja, desing elemei nem ültethetők át egy az egyben a mobilokra. Jelenleg szinte minden designer a reszponzív oldalakra esküszik, amelyek minden felbontás és képméret mellett élvezhető tartalaom fogyasztást tesznek lehetővé.
A trendek természetesen divatos infografikán összegezhetők, amely idén letarolta a piacot. Mindenki imádja az új eszközrendszert, mivel átláthatóvá és értelmezhetővé teszi a legbonyolultabb összefüggéseket is.
![]() |
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!