
1994. október 27. jelentős fordulópont a reklámiparban, hiszen ekkor került ki az első banner a Wired Magazin HotWired oldalára. Az AT&T által finanszírozott 468 x 60 pixeles reklám nemcsak rendkívül innovatív volt, de meglehetősen hatékony is. Hihetetlen, 40%-os kattintási aránnyal nagyon sikeresnek bizonyult a hirdetés, nem is meglepő, hogy az elmúlt évtizedekben miért árasztották el az internetet a bannerek. Összehasonlításképpen, jelenleg ha egy cég egy-két százalékos kattintási arányt el tud érni, akkor már dörzsölheti a tenyerét.
![]() |
Amilyen jó módszernek bizonyult a banner az asztali gépeken, annyira bosszantó és eredménytelen mobilon. Az apró felületek miatt még kisebbre kell csökkenteni a betűméretet, a jelentéktelenül apró szövegekben pedig már elvész az üzenet. A megkérdezett marketing szakértők is a mobil reklámipar legnagyobb problémájának a bannereket látják, melyek szinte hasznavehetetlenek. Nem hiába tervez a Google és a Facebook is teljes képernyős hirdetésekre váltani mobil felületeken, melyek az eddigi tapasztalatok szerint fényévekkel hatékonyabbak lehetnek.
Még ha a mobiljainkról esetleg el is tűnnek idővel, az asztali számítógépeken továbbra is találkozhatunk majd a jól ismert, néha bosszantó, néha vicces, és néha tán még számunkra is hasznos bannerekkel.
A cikk forrását itt olvashatja.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!