13 milliárd forint felett maradt a PR piac mérete tavaly

13 milliárd forint felett maradt a PR piac mérete tavaly
A pandémia a vártnál kisebb mértékben, 9 százalékkal vetette vissza ezt a szegmenset.

Public Relations (PR) piac mérete tavaly 13,195 milliárd forint volt a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) adatai szerint, ami 9 százalékos csökkenést jelent a 2019-es 14,5 milliárd forinthoz képest. Bár a visszaesés ténye önmagában negatív fejlemény, annak mértéke jelentősen elmarad az előzetes várakozásoktól: az MPRSZ a járvány kirobbanását követő időszakban az ügynökségvezetőktől kapott visszajelzések alapján 20-40 százalék közötti csökkenést prognosztizált. A számok alapján levonható az a következtetés, hogy bizalomépítésben és a válsághelyzetben a PR szakemberek szerepe felértékelődik, ez pedig a PR piac számára bővülő lehetőségeket jelent.

Magyar Reklámszövetség által összeállított úgynevezett MRSZ Kommunikációs torta mérete tavaly 401,9 milliárd forint volt, a PR tevékenység ennek az összegnek a 3,3 százalékát tette ki. Maga a PR piac 2019-től kezdve szerepel önálló szegmensként szerepel ebben a kimutatásban, ami komoly előrelépést jelent a szakma számára. Az MPRSZ tagjainak száma a tavalyi és idei évben jelentősen nőtt, és a korábbinál jóval több ügynökség szolgáltatott pontos pénzügyi adatokat. Ennek köszönhetően a PR piac méretére vonatkozó becslés a korábbinál sokkal pontosabbá vált.

Az idén 30 éves MPRSZ elnöksége továbbra is elkötelezett amellett, hogy minél több helyen és formában be tudja mutatni a PR szakma eredményeit, a kommunikációs iparághoz, és vállalati eredményekhez hozzáadott értékét.

„A kríziskommunikációban, a munkatársakkal való párbeszédnél, tehát a belső kommunikációban, a vállalatok iránti bizalom megtartásában, valamint ’purpose-alapú’ márkaépítésében is kiemelkedő szerepe van a public relations szakembereknek. Az idei évben több folyamat is befolyásolja majd a piac méretét: a pandémiás válsághelyzet elmúlásával a márkaépítésben, az érték-alapú tartalomgyártásban bővülésre számítunk; a lassan közelgő választások viszont a megrendelői oldalon sok project esetén a kivárást vetítik előre. Az ügynökségek vezetői azonban bizakodóak, a növekvő számú megrendelés miatt szinte minden megkérdezett vezető kisebb-nagyobb fejlesztéssel számol az idei évre”- mondta el Sztaniszláv András, a Magyar PR Szövetség elnöke.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: PR