
A beszélgetés elején Radnai Péter rákérdezett, vajon már az induláskor sejthető volt-e, hogy ebből az irányból egy ekkora üzlet és ismert brand épül majd fel. A válasz határozott volt: „Senki nem gondolta akkor, amikor 1992-ben elkezdtem ezzel foglalkozni, hogy ebből ekkora durranás lesz. Nem gondoltam, hogy piacvezető leszek, csak elkezdtem csinálni ezt a műfajt, ami akkor Magyarországon gyakorlatilag nem is létezett ilyen formában. Én voltam az első, aki ezt megvalósította profi stábbal, forgatókönyvvel, filmes szakemberekkel.”
Radnai felvetette, hogy a felnőttfilm-ipar már a VHS–DVD–Blu-ray korszakváltások során is élen járt a technológiai átállásban. Kovi megerősítette, hogy a felnőttfilmgyártás technikailag mindig alkalmazkodni akart és tudott. „Sőt, sokszor mi voltunk az elsők” – hangsúlyozta.
Kiderült az is, hogy még a 3D-technológiát is megpróbálták bevezetni ebben a műfajban, de az nem vált be. Az otthoni nézéshez szükséges szemüveg sokaknak inkább visszatartó erő volt, mint vonzó lehetőség. „Képzeld el, ott ülsz egyedül a nappaliban, felnőttfilmet nézel, és rajtad egy 3D-szemüveg, nem túl életszerű. Nem vált be” – fogalmazott a producer. A mai VR eszközök viszont már olyan fejlettek, hogy akár teljes élményt is képesek nyújtani: „Tizenöt évvel ezelőtt megjósoltam, hogy eljön az idő, amikor nem is kell férfi partner. Olyan eszközök vannak – forog, zizeg, rezeg –, hogy egy nőnek már szinte minden megvan. És ezeket ma már össze lehet kötni VR-ral, ahol az élmény vizuálisan is testreszabható.” Hozzátette, a férfiak sem maradnak ki: a realisztikus babák, az élethű bőr, szilikon testek már a jelen részei, és ha mindez összeér az audiovizuális élménnyel, egyfajta „sci-fi szintű” élmény valósulhat meg.
A jelen egyik legnagyobb hatású trendjéről is szó esett: az OnlyFans-jelenségről. Radnai Péter felidézett egy friss hírt, mely szerint nyolc amerikai lány összeköltözött egy luxusvillába, hogy közösen gyártsanak tartalmat a platformra. „Most már nem egyedül gyártják a tartalmakat, hanem falkaként dolgoznak. Ez szerintem egy hatalmas ötlet – és ilyen Magyarországon még nincs.”
„Ne gondolja senki, hogy ez könnyű út”
A beszélgetés egyik fontos tanulsága, hogy a pornósztárrá válás sokkal többet igényel, mint jó megjelenést. „Valójában ez egy hosszú folyamat – és kemény munka is. Nagyon sok lány próbálkozott, de kevésből lett igazi sztár. Ehhez több kell: kitartás, belső erő, és az a bizonyos színpadképesség. Nem elég jól kinézni, ott kell lennie az emberben valaminek, amitől működik a kamera előtt” – fejtette ki véleményét Kovács István.
Michelle Wildot hozta példának, akinél – elmondása szerint – nem a feltűnő szépség volt a kulcs, hanem az, ahogyan a kamera előtt működött: „Wild nem volt egy feltűnően vonzó jelenség, nem az a típus, akire az utcán mindenki rácsodálkozik. De amikor beállt a kamera elé, valami megváltozott. Ott volt benne az, amit keresni kellett. Az a jó fotómodell, aki úgy fotogén, hogy „civilben” nem egy különlegesség, de remekül lehet őt sminkelni, remekül lehet őt fotózni. Én rengeteg olyan lánnyal, modellel dolgoztam, akik nagyon-nagyon jól néztek ki, de olyanok voltak mint egy fadarab. Olyankor szoktam nekik mondani, hogy „te be vagy oltva kamera ellen”. Nem lehet vele mit csinálni. De akiben megvan az az összhang, hogy jól is néz ki, kedves is, és érzi a kamerát, na vele érdemes dolgozni.”
Radnai arra is kíváncsi volt, hogy vajon ma, amikor már mindenki telefonján ott a kamera, és bárki gyárthat saját tartalmat, lehet-e még olyan karaktereket építeni, mint 20 éve? „Van még létjogosultsága a profik által készített munkáknak is - fogalmazott Kovi, de meglátása szerint már egyre nehezebb jó karaktereket építeni. „Nézzük meg, a világban vannak-e ma olyan nagy nevek, mint amik régen voltak, Amerikában – Jenna Jameson, Tera Patrick – vagy Európában akár Michelle Wild. Hol vannak ma ilyen nevek? Nincsenek. Mert ma már más a mentalitás. Másképp gondolkodnak a lányok, és a fiúknak is nehéz dolguk van. Mindenki könnyen és gyorsan akar pénzt, pedig ebben a műfajban is keményen meg kell dolgozni.”
![]() |
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!