Új stratégiát és megújult márkát mutatott be a Liszt Ferenc Kamarazenekar

Új stratégiát és megújult márkát mutatott be a Liszt Ferenc Kamarazenekar
Az átfogó, több éven átívelő megújulás megalapozásában a FleishmanHillard Café és a Stratlog segítette a zenekart.

“Nagyon örülünk, hogy az elmúlt egy év elhivatott és professzionális munkájának eredményeként létrejött az a kotta, amelyből a következő években játszhatunk, és amely az alapja annak, hogy a Liszt Ferenc Kamarazenekar hazánk egyik legértékésebb kulturális termékévé, a nemzetközi klasszikus zenei szcéna trendalkotójává váljon. Konzorciumi partnereink segítsége ebben kifejezetten értékes volt” – mondta el Dr. Körmendy-Ékes Judit, a Liszt Ferenc Kamarazenekar Alapítványának kuratóriumi elnöke.

A projekt kezdetén a célcsoportok azonosítása és minél mélyebb megértése érdekében készült egy fogyasztói kutatás az IPSOS bevonásával, amivel párhuzamosan a Stratlog munkatársai egy a teljes nemzetközi komolyzenei piacot átfogó elemzést végeztek, hogy a zenekari működés minden elemére vonatkozóan rendelkezésre álljanak a hazai és külföldi adatok, gyakorlatok.

“Meghatározó, szakmai és módszertani szempontból is különleges kihívás, egyben minden kollégám számára inspiráló élmény volt a nemzetközi komolyzenei élet és kamarazenekari piac átfogó átvilágítása, a kulcs trendek és jellemzők feltérképezése. Széles körű kvantitatív és kvalitatív adatgyűjtést is végeztünk, amivel rendkívül hasznos információkat tudtunk kinyerni ennek a nagyon specifikus piacnak a működéséről és szereplőiről; ez alapozta meg a stratégialkotási munkát” – mondta el Marx Balázs, a Stratlog vezetője. “Személy szerint különleges pillanat volt az eredményeket a zenekar vezetésének és művészeinek bemutatni és az egymástól alapvetően különböző, művészeti-kereskedelmi-marketing-pénzügyi megvilágításból megvitatni és egy közösen elfogadott, jövőbemutató stratégiává formálni” – tette hozzá a vezető. Kiderült, hogy magyar felnőtt lakosság mindössze 17%-a hallgat legalább 2-3 havonta komolyzenét, 21%- a ennél ritkábban, ezért stratégiai cél lett az új célcsoportok megnyerése, a fiatalok megszólítása.

A versenytárselemzés során kirajzolódott, hogy igazi kihívás megkülönböztető márkát építeni a klasszikus zenei piacon: viszonylag szűk célközönségeknek nagyon hasonló terméket kínál a többség. A szakmailag kiváló és igényes zenekarnál az innováció és az élmény kapcsán azonosítottuk a lehetőségeket.

“A FleishmanHillard Café ismert a stratégiai gondolkodásáról; nekünk testhez álló és inspiráló lehetőség volt egy ilyen integrált projekten dolgozni, ahol ténylegesen az alapozástól az eszközök fejlesztéséig mi tudtuk kialakítani az új márkát és a kapcsolódó kommunikációs és marketingstratégiát, illetve tudtuk támogatni egy ezzel koherens művészeti koncepció kapcsolását a kommunikációs megfontolásokhoz. Kiváló szakemberekkel összefogva sikerült” – mesélte Balaton Anita, a FleishmanHillard Café ügyvezető igazgatója. “ Szeretnénk, hogy egy egyre bővülő közönség számára a márkánk azt jelentse majd, amit megálmodtunk: hogy Liszt Ferenc örökségét a zenekar virtuozitása, innovatív megoldásai, újító hozzáállása jelképezze a modern korra adaptálva, mindig egy kis meglepetéssel fűszerezve”- tette hozzá a kommunikációs tanácsadó.

A márka újraalkotásának megkerülhetetlen része volt az új arculat megalkotása is, amelyért a Brand Bar felelt, és amivel a nemzetközi és a hazai szakmai közönség figyelmét egyaránt szeretnék felkelteni az alkotók.

“Olyan arculat kialakítására volt szükség, ami kifejezi a márka személyiségét, letisztult, újító, különleges és van benne valami meglepő, ami képes támogatni a zenekar külföldi és belföldi ismertségének és elismertségének jelentős növelését, emellett reflektál a mai kor kihívásaira és tudja segíteni a fiatalabb közönség felé való nyitást” – mondta Simon Attila, a Brand Bar kreatív igazgatója. “Olyan megközelítésben gondolkodtunk, ahol a zene főszerepet játszik, és ahol lehet tere az interakciónak. Így született meg ez a zenevezérelt dinamikus arculati koncepció; egy egyedi fejlesztésú új notációs rendszert hoztunk létre, amire nem láttunk példát eddig. A zenekar logójához egy emblematikus magyar zeneművet, Bartók Divertimentóját választottuk. E logika mentén, választott zenedarabok alapján számos jel generálható, mégis egységes vizuális keretet tudunk tartani. Minden zenésznek generáltunk így egy saját emblémát, de tulajdonképpen végtelen számú jel hozható létre” – tette hozzá a szakember. Ezek az egyedi “jelek” a zenekar tagjai által választott, a művészi hitvallásukat kifejező zeneművek felhasználásával készültek. A zenekari tagok a megújult weboldalon elérhető videóikban mesélik el, miért esett választásuk az adott darabra.

A FleishmanHillard Café irányította projekt a stratégiaalkotáson túl összefogta és irányította azt a munkát is, ami során számos kommunikációs eszköz megújult. A zenekari logó létrehozásának történetéről rövidfilm is készült, amelyet a Café Communications ügynökség készített el, ahogy a zenekar imázsfilmje, és összes új mozgóképes anyaga is az ő munkájukat dicséri.

Minden film elérhető a megújult honlapon (www.lfkz.hu), amely szintén a Café Communications munkájának eredménye. A honlapon keresztül többek között meghallgathatók a zenekar új podcast csatornájának adásai, LISZTORY néven, amely a Kolibri Pictures és Péteri Lóránt zenetörténész közreműködésével jött létre.

A FleishmanHillard Café és Stratlog konzorciumának csapata:

Liszt Ferenc Kamarazenekar

Kuratóriumi elnök: Dr. Körmendy-Ékes Judit

Művészeti igazgató: Várdai István

Művészeti menedzser: Hornyák Balázs

Koncertmester: Tfirst Péter

Kommunikációs vezető: Monostori Diána

Stratlog

Projektvezető: Marx Balázs

Vezető tanácsadó: Galgóczy Gáspár

FleishmanHillard Café

Vezető tanácsadó, a konzorcium vezetője: Balaton Anita

Projektvezetők: Péter Georgina, Farkas-Cseke János

Tanácsadók: Janky Gyöngyi, Török András

Csapattagok: Berkes Boglárka, Fehér Emma, Horváth-Bors Bettina, Rakk Laura, Stickl Kata, Szigeti Mária

IPSOS

Marketing Account Director: Kunos Péter

Qualitative BU Director: Balogh Sára

Marketing BU Director: Szerencsés Tibor

Account Manager: Horváth Andrea

Senior Research Executive: Ember Kata

Brand Bar

Kreatív igazgatók: Simon Attila - Halász Gyula

Vezető tervező: Herbszt László

Grafikus: Földi Bianka

Projektvezetés: Izsáki Boglárka - Fodor Kata

Zenei tanácsadó: Zelenák Dániel

Csapattagok: Füvessy Gábor, György Attila, Illés Orsolya, Molnár Vanda, Tóth Csenge

Café Communications

Honlap:

Vezető tanácsadó: Viniczai András

Projektvezető: Soós Levente

Csapattagok: Bátyi Orsolya, Gyüre Orsolya

Filmek:

producer: Hutlassa Tamás

line producer: May Gábor

Image film rendező: Freund Ádám

Image film operatőr: Gyuricza Mátyás

Image film gyártásvezető: Lukács Gergő

Image film látványtervező: Tasnádi Zsófia, Jóvári Csenge

Image film drone: Hévizi Tamás

Image film vágó: Szabó Tamás

Image film hangutómunka: Érsek Lajos / Saint Studio

*

logo bemutatófilm rendező: Wrochna Marcell

logo bemutatófilm operatőr: Dévényi Zoltán

logo bemutatófilm vágó: Sum-Vészi Kriszta

Fotók:

Máté Balázs

Podcast:

Kolibri Pictures

Producer: Hegyi Nóra

Szerkesztő: Magyar Márton

Gyártásvezető: Komáromy Kata

Vágó: Bodogán Anna

Fotó: lfkz.hu

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!