
A SentiOne social listening ügynökség a karácsonyi időszak apropóján górcső alá vette a közösségi és online média platformokon (weboldalak, fórumok, blgok, review oldalak, Facebook, Instagram, YouTube, Twitter) megjelent szaloncukorral kapcsolatos, 2018. október 1. és 2018. december 18. között közzétett összes publikus magyar tartalmat - legyen szó épp (8) márkáról vagy (18) ízvilágról.
“Az interneten minden is szóba kerül. Az emberek megosztják véleményüket, akkor is, ha nem kérdezik őket. Sőt, főleg akkor. A social listening technológia átlépi a hagyományos piackutatási módszertanok kérdésfeltevésből fakadó korlátjait, valamint plusz időráfordítást sem igényel a vá-laszadótól. Egy láthatatlan és objektív megfigyelő, ami adatalapon és a résztvevők számára észrevétlenül tárja fel az adott kutatási témát körbeölelő teljes online párbeszédet, mennyiségi és minőségi oldalról is. Legyen szó termékről, kampányról vagy épp a szaloncukorról.” mondta Vida Eszter, a SentiOne hazai ügynökségének kommunikációs vezetője. “Ezt támasztja alá az elmúlt 3 karácsonyi időszak szaloncukrokkal kapcsolatos tartalmainak időbeli eloszlását vizualizáló ábra is: ami a szívünkön, az a neten.”
![]() |
Az idei karácsony legnépszerűbb márkái
A márkatartalmak mennyisége alapján legtöbbször a Stühmer szaloncukorról beszélgettünk online a vizsgált időszakban (ennek egyik legfontosabb indoka két óriási sikerű/elérésű nyereményjáték volt).
![]() |
A Stühmer márkát a Szamos, a Milka, a Szerencsi, majd a Vadász szaloncukor követte. Ugyanakkor, ha a kapcsolódó tartalmak minőségét* helyezzük fókuszba, akkor a leginkább kedvelt szaloncukrok toplistája kicsit máshogy alakul: a Bonbonetti kerül az első helyre, őt pedig a Stühmer, a Szamos, a Milka és ötödik helyen ismét a Vadász követi.
Az idei karácsony legnépszerűbb ízei
Vannak adatalapon kirajzolódó általános trendek is - a kommentek alapján a kókuszos ízvilágtól tartunk a leginkább. Bár szeretjük, de sok felhasználó nehezményezi az elmúlt évek műízű kóku-szos szaloncukrait - márkától függetlenül. A Milka szaloncukrát is kedveljük (főleg a joghurtosat!), de általánosan megjelenő - és megosztott - tapasztalat, hogy semmi ízbéli különbséget nem lehet felfedezni a táblás csoki és a márka szaloncukra között. A Vadász esetében az étcsokis a kedvenc, a Stühmernél a diós-szilvásat és a trüffeleset dicsérjük leginkább online, míg a Bonbonettinél a kon-zumos verzió a favorit a kommentek alapján.
A tartalmak mennyisége alapján a zselés szaloncukrokról beszélgettünk a weben a legtöbbet 2018. október 1. és 2018. december 18. között. Ezt követi a konzum, a marcipán, a kókusz, majd a karamell/vajkaramell.
![]() |
Minőség (az ízvilágot körbeölelő online érzelmi klíma) alapján ugyanakkor itt is borul egy kissé a sorrend. Első helyre ugrik fel a karamell/vajkaramell, melyet a zselés íz követ. A TOP5-ös listát utánuk pedig a konzum, a marcipán és a kókusz íz zárja. Mint fent is említettük - nosztalgia: szalon-cukor legyen a talpán, ami a zseléset vagy a konzumosat jövőre le tudja taszítani a trónról…
Ps.: ha cukormentes szaloncukorra vágyunk, akkor az internet szerint a Stühmer mogyorókrémes és édesítőszerrel készült verzióját kell mindenképp kipróbálnunk!
*a SentiOne saját fejlesztésű érzelemdetektáló algoritmusa, mely magyar nyelven kb. 87%-os pontossággal képes meghatá-rozni egy-egy bejegyzés pozitív, negatív vagy semleges érzelmi töletét a nyelvspecifikus jellemzők, a kontextus valamint a szavakhoz társított sentiment értékek (a Positive and Negative Affects Schedule alapján) elemzése mentén
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!