
Miért a képek?
A "Lab42" szerint az első számú ok, amiért az emberek lájkolnak egy Facebook oldalt az az, hogy kedvezményt kapjanak vagy egyéb promócióban részt vehessenek. Ha fel akarod pörgetni az üzleted online eladásait, a képek és grafikák, amelyeken ezek a kedvezmények és promóciók szerepelnek, segíthetik a Facebook rajongóid elkötelezését azzal, hogy egyszerűen megadják nekik azt, amit akarnak – írja a Business2Community.
1. Ajánlj promóciós kódokat az ünnepi leárazásokhoz!
Bármilyen kedvezménnyel is akarsz előrukkolni, fontold meg, hogy valamilyen grafikus megjelenítést társítasz hozzá, amivel promotálhatod a kedvezményt vagy leárazást.
Ne felejtsd el jelölni a promóciós kódot is, hogy tudd követni a kampányodból származó bevétel alakulását! Amikor posztolod a képet a Facebook idővonaladra, használj egyértelmű „call to action” üzenetet a bejegyzés leírásában, hogy a rajongóid tudják, pontosan miként teljesíthetik a vásárlás folyamatát!
Itt egy példa a „Diamond Candles” promóciójáról, amelyet a Munka ünnepére hirdetett leárazás alkalmából indítottak:
Az olyan ünnepek, mint az Újév vagy a Munka ünnepe nagyszerű alkalmak arra, hogy hirdesd a Facebook közönséged számára a leárazásokat és a kedvezményeket. És egy vonzó vizuális megjelenítés pedig felhívja a figyelmet a promóciós kódra is, amelynek segítségével a rajongóid élhetnek az ünnepi ajánlattal.
2. Díjazd a rajongókat, akik terjesztik a híredet!
Készíts egy olyan grafikát, ami elmondja a rajongóidnak, hogy feloldhatnak egy speciális promóciós kódot, ha a képed egy bizonyos számú megosztást ér el!
Ha nincs nagy rajongói bázisod és/vagy nem kapsz elég elköteleződést a Facebook oldaladon, kérj 100-nál kevesebb megosztást a kód feloldásáért cserébe. Mivel valószínűleg csak azok az emberek látják a státuszfrissítéseidet, akik már elköteleződtek az oldalad iránt, megadhatod a kezdőrúgást egy promotált poszttal is.
A jó hír az, hogy ez a típusú promóció segít az organikus elköteleződés növelésében, ezért nem kell majd fizetned a következő ajánlatod hirdetéséért!
A „Rent the Runway” is ilyen promócióval élt, ami révén a rajongóik korán hozzájuthattak a július 4-i leárazáshoz:
3. Mutasd meg a terméked tulajdonságait!
Ez remekül tud működni a Facebook marketingben, ugyanis a termékeid legjobb funkcióinak bemutatására nagyszerű hely a Facebook oldalad.
Készítsd egy olyan grafikát, ami megragadja a rajongóid tekintetét és rámutat a terméked bizonyos tulajdonságaira, amelyek nem azonnal láthatóak!
Posztold a képet és használj „call to action” felhívást egy közvetlen linkkel együtt, amely az online áruházadban lévő termékhez vezet: így olyan könnyűvé teheted a vásárlást, amennyire csak lehet!
A fitnesz divattal foglalkozó „Ellie” márka pont így cselekedett egy felsőjük bemutatásakor: kiemelték annak érdemeit és arra bátorították a rajongókat a poszt üzenetében, hogy vásárolják meg:
4. Adj ajándékot a vásárláskor!
Egy ingyenes felajánlás a vásárláskor az egyik legrégebbi promóciós húzás a tankönyvből, s pontosan azért alkalmazzák még ma is, mert az egyik leghatékonyabb taktika, ha a bevétel növeléséről van szó.
Egy vonzó képpel tájékoztasd a rajongókat az ingyen ajándékról, egy olyanról, ami releváns a célközönséged számára! A „PetSmart” egy „Greenies” márkájú terméket ajánlott fel ajándékba, ami népszerű is volt, hiszen olyanok számára hirdették a lehetőséget, akik már vásárolnak ilyen márkás termékeket:
Ha nagy a rajongói bázisod, használd az egyedi közönségeket, hogy megbizonyosodj róla, a megfelelő emberek látják az ajánlatodat!
5. Visszaszámlálás a határidőig
Egy visszaszámlálós promóció hihetetlen elköteleződésben tartja a rajongóidat egy meghatározott ideig.
Készíts olyan képet, amely például lerántja a leplet népszerű termékekkel kapcsolatos ajánlatokról, amelyek 10 napon keresztül minden egyes nap 24 órában elérhetőek!
A „MarketingProfs” okos marketingesei ezt a taktikát használták az eladások felpörgetéséhez: „B2B”, üzletek közötti marketing fórumukig tartott a visszaszámlálás:
6. Hirdess egy limitáltan elérhető ajánlatot!
Ha egy rajongó azt mondja, „Ó, majd megcsinálom holnap!”, az a legrosszabb ellenséged Facebook promóciók esetében.
Egy kép, amely limitált ideig elérhető ajánlatot hirdet, segít egy kicsit a „siettetésben” és épp ez az, amire szükséged van az eladások hajtásához.
A „Rent the Runway” alábbi példájában egy ilyen limitált ajánlatot alkalmaz:
Ha a limitált ajánlatokhoz használsz képeket, akkor arra bátorítod a vásárlóidat, hogy akkor használják ki a promóciók adta lehetőséget, amikor először meglátják azokat.
Összegzés
A "Ragan" szerint a kép posztok 53 százalékkal több lájkot gyűjtenek, 104 százalékkal több kommentet kapnak és 120 százalékkal nagyobb elköteleződést váltanak ki, mint más bejegyzések.
Kombináld a kép posztok erejét leárazás vagy kedvezmény sorsolásával és látni fogod a megnövekedett online bevételt!
Mit gondolsz? Használsz képeket és grafikákat a Facebookról származó online bevételek generálásához? Milyen sikereket és tippeket tudnál megosztani?
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!