Zuhannak a hirdetési költségek a FB-n

Zuhannak a hirdetési költségek a FB-n
19 százalékot csökkentek a Facebookon a hirdetési költések 2019 júliusához képest az AdAge szerint. Olyan márkák is elvontak pénzt közösségi média felületekről, akik hivatalosan nem csatlakoztak a #StopHateForProfit kampányhoz.

Elvont pénzt a Facebooktól például a a kampányhoz hivatalosan nem csatlakozó McDonald’s, Kraft Heinz és a LinkedIn is – írja az AdAge. Néhányan, ahogy például a McDonald’s is, a gyűlölet terjedése ellen korábban fellépő Twitteren is kevesebbet költött, ahol összesen 9 százalékot csökkentek a hirdetési pénzek szintén tavaly júliushoz képest. Egyelőre úgy tűnik, mindebből a Youtube jön ki jól: a Hulu vagy például a Samsung a videómegosztóba csatornázott át pénzeket - írja a Kreatív Online.

Június végén a The North Face-szel az élen több nagy márka jelentette be, hogy elkezdik kivonni a hirdetésekre szánt pénzüket a Facebookból és más közösségi média oldalakból a terjedő gyűlöletbeszéd miatt. A #StopHateForProfit kampányhoz csatlakozók között ott van például a Coca-Cola, a Levi Strauss & Co., a Patagonia, a Ben& Jerry's és az Unilever is. A Twitteren tapasztalható csökkenésnek viszont elvileg nincs köze a #StopHateForProfithoz: a platform félrevezetőnek és ellenőrizendőnek jelölt posztokat korábban például Donald Trump amerikai elnöktől is, éppen a hamis hírek és a gyűlölet terjedésének visszaszorítása miatt.

 

A teljes cikk itt olvasható...

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!